Mennyiségben a kereken 900 tonnányi eladott mennyiség 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
A kisebb forgalom fő oka az áremelkedés, mivel drágult az alapanyag. Egy kilogramm grill kolbász mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly március-áprilisi 1404 forint után, idén a hasonló periódusban már 1663 forint. A különbség plusz 18 százalék.
A grill kolbász forgalmazása kiemelkedően koncentrált. Hipermarketben adták el a forgalom 63 százalékát, 2008 május-2009 áprilisban. Ugyanakkor a főleg szupermarketet és diszkontot egyesít? 401-2 500 négyzetméteres üzletek 31 százalékkal részesedtek a piacból, mennyiségben.
Figyelemre méltó, hogy a grill kolbászokat majdnem teljes egészében önkiszolgáló pultból értékesítik.
Ami a kiszereléseket illeti: A 250-300 gramm közötti csomagok fogynak legjobban.
Töretlenül a sertéshúsból készült termékek a legkedveltebbek. 97 százalékot vittek el a mennyiségi értékesítésből.
A grill fűszerkeverékek éves kiskereskedelmi forgalma eléri a 300 millió forintot.
Amíg azonban az összes fűszer kiskereskedelmi eladása mennyiségben is, értékben is bővült, 2008 április-2009 márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest, addig grill fűszerkeverékből kevesebbet adtak el; mennyiségben 6, értékben pedig 2 százalékkal.
Az összes fűszer összesen 18 milliárd forintnyi bolti eladásán belül a grillezéshez használt, speciális fűszerkeverékek részaránya 1-2 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.