BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üdülési csekk: a válság még nem hatott rá

További bővülés várható az idén az üdülési csekkek terén, mind a forgalom, mind az elfogadóhelyek számának alakulását nézve. A legutóbbi, ez év első negyedére vonatkozó adatok szerint az üdülési csekkek vásárlása 30 százalékkal, 12,5 milliárd forintra emelkedett. E juttatási forma népszerűsége az utóbbi években folyamatosan nő, tavaly már 41,8 milliárd forint összértékben vásároltak ilyen utalványokat a munkáltatók és a költségvetési szervezetek, összesen mintegy kétmillió ember számára – derül ki a csekkeket forgalmazó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) kimutatásából.
A forgalom alakulására minden bizonnyal hatással van az elfogadóhelyek számának és körének a bővülése is. Ez év február 1-jétől az üdülési csekk már felhasználható mozijegy és autópálya-matrica vásárlására, felnőttképzés finanszírozására, könyvtári és internetszolgáltatás igénybevételére, sétarepülésre és egészségbiztosítási szolgáltatásokra is. Így a csekktulajdonosok összesen több mint 12 ezer helyen téríthetik meg a szolgáltatásokat az utalványok segítségével. Az MNÜA közlése szerint az üdülési csekkek kétharmadát szálláshellyel kapcsolatos szolgáltatásoknál vették igénybe, ezt 9 százalékkal a közösségi közlekedés és 8 százalékkal a sportszolgáltatás követi. Mivel az üdülési csekk minden évben a minimálbér mértékéig adható adómentesen, ez az idén 71,5 ezer forintos éves keretet jelent.
Az már más kérdés, hogy jövőre hogyan alakul az üdülési csekkek forgalma. A jelenlegi kormányzati tervek szerint – amelyekre a kabinet már rábólintott, az Országgyűlés azonban még korántsem – 32 százalékos adót vetnének ki erre a juttatási formára, ez valószínűleg a kibocsátás szűküléséhez vezet. Igaz, az üdülési csekk még így is „jobban jár”, mint többek között a hidegétkezési utalvány, amelyre összesen 95,6 százalékos adó- és járulékterhet rakna a kormány. KR

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.