A kábelvasút költségeit mintegy 40 millió euróra becsülik, amelyből Bécs városa és az osztrák állam is kivenné a részét. A Cable Liner a tervek szerint Bécs új főpályaudvarát, a Hauptbahnhofot köti össze az U1 és az U2 metróvonallal.
A kábelvasút ötletét már régebb óta rebesgetik, a tegnapi megállapodás nyomán azonban szabaddá vált az út a megvalósítása előtt.
Először a megvalósíthatósági tanulmánya készül el – várhatóan egy éven belül.
Az új bécsi Főpályaudvar a Südbahnhof helyén épül; várhatóan 2012 decemberében fogad majd először vonatokat. A végállomást jelentő fejpályaudvart, a Südbahnhofot 2010-ben bontják le, hogy a helyén – összesen 109 hektáron – korszerű átmenő pályaudvar és egy új városrész jöhessen létre irodákkal, iskolákkal, ötezer lakással és 20 ezer munkahellyel. 2013-ig például 1320 önkormányzati lakás épül itt, amelyek belső terét a lakók az építészekkel együtt tervezhetik meg.
A kábelvasúton kívül egyéb beruházásokra is kiterjed a tegnap aláírt infrastruktúracsomag. Tizenkét bécsi pályaudvaron és megállóhelyen 2012-ig összesen 39 millió euró értékben hajtanak végre építési beruházásokat. Köztük van például az S-Bahn brünnerstrasse-i megállója is – itt épül az új Északi Kórház – vagy a meidlingi pályaudvar modernizálása.
Városszerte összesen további hét kilométernyi zajvédő falat építenek, és pályázni lehet zajszigetelő ajtók és ablakok beépítésére is. Ilyen célokra összesen 10,25 millió euró áll rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.