Az ECM a Special Impact Crisis Review című jelentésében foglalta össze a tavalyi év és 2009 első negyedévének tapasztalatait. Az eredmények szerint az idei év első három hónapjában az ECM tagjainak piacán 7,1százalékos, a teljes nemzetközi piacon pedig 12 százalékos visszaesés figyelhető meg. A jelentésben szereplő városok több mint 60 százaléka számolt be a vendégéjszakák számának jelentős visszaeséséről, amelynek mértéke 10 és 32 százalék között mozgott.
A válság jelei először 2008 júniusában mutatkoztak az ECM piacán, a havi visszaesés mértéke idén februárra pedig már megközelítette a 10 százalékot.
A csökkenést tovább erősítette, hogy a gazdasági krízis a legnagyobb küldő piacokat érintette leginkább. A tavalyi üzleti évben az Egyesült Királyságból érkezők vendégéjszakáinak volumene például 4,4 százalékkal, a Japánból érkezőké 8,7 százalékkal, az Egyesült Államokból érkező városi turistáké pedig 13,9 százalékkal esett.
Az ECM-ről
Az European Cities Marketing (ECM) 32 európai ország 134 városának kongresszusi irodáit és turisztikai hivatalait – köztük a budapesti BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft.-t is – összefogó szövetség. Célja, hogy az európai városokban hatékony tuisztikai marketing révén növekedjen a vendégforgalomA negatív trendek ellenére - az ECM összefoglalója szerint - bizakodásra adhat okot, hogy az európai városok továbbra is nagy számú rendezvényt, kongresszust és konferenciát látnak vendégül, ezen kívül többek között a jelentősebb sportesemények és az Európa Kulturális Fővárosa programhoz kapcsolódó rendezvények is a vendégéjszakák újbóli növekedését segíthetik elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.