A BAFA adataiból kiderül: eddig kereken 1,7 millió német polgár folyamodott a roncsautó leadása és új vásárlása fejében roncsprémiumért.
Albishausen szerint a kereskedők csaltak a roncsprémiummal, a régi autókat egészében vagy részben ronccsá minősítették, majd külföldre szállították. Például a gépkocsi első részeit (beleértve a motort) Kelet-Európában adták el és ott más gépkocsikba építették be. A szervezet úgy véli, az illegális üzlet keretében mintegy 50 ezer autó kerülhetett külföldre - írja a BILD.
Az adófizetőket terhelő becsült költségek összege elérheti a 125 milli eurót. Ezek az adatok a bűnügyi statisztikában nem szerepelnek, ezért a jövőben az ilyen esetekre külön szabályozás szükséges – szögezte le Albishausen.
Mint arról tegnap beszámoltunk, a német autóipari szövetség, a VDA kommentárja szerint a júliusi 340 ezres újautó-eladási adat bizonyítja, hogy tovább stabilizálódott a piac. A múlt hónapban is a legkisebb autók vezették az eladási listákat Németországban: a Fiat, a Peugeot, a Skoda és a Renault számára kedvező a jelenlegi gazdasági helyzet.
A német állam azoknak nyújt 2 500 eurós támogatást, akik újra cserélik legalább kilenc éves autójukat. A program sikere ellensúlyozta a német autóipari export zuhanását, amely így csak 12 százalékot esett vissza júliusban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.