Magyarországon eltérő reakciót váltott ki a válság a fogyasztókból, mint a fejlettebb nyugati országokban. A legmarkánsabb különbség, hogy míg máshol inkább az olcsóbb termékek irányába tolódott a kereslet, és több cég így nyertese volt az elmúlt időszaknak, nálunk valamennyi termékkör iránt alacsonyabb a kereslet – emelte ki a Boston Consulting Group (BCG) és a GfK Hugária közös tanulmánya.
Azért hasonlóságok is adódnak, például a nők megnövekedett szerepe a kiadási döntésekben. A nyugatitól eltérő reakció abban gyökerezik a szakértők szerint, hogy a magyar fogyasztók jóval kisebb része rendelkezett megtakarításokkal a válság előtt, így sokkal inkább fenyegetettek egzisztenciálisan. A másik hazai specialitás a „háztáji” termelés reneszánsza, de nem elsősorban minőségi szempontok, hanem a takarékosság jegyében.
Nyugaton új fogyasztói szegmensek alakultak ki, olyan társadalmi réteg is van, amelyik kimondottan a nyertese az új feltételrendszernek. Ők azok, akik a kereslethiány miatti leárazásokat kihasználják, például olcsóbban utaznak. Nálunk ellenben egyre terjed az „árvadászat”, vagyis a vásárlói hűség csökkenése figyelhető meg, és az egy üzletben eltöltött idő csökkenése, ugyanakkor átlagosan több üzletet keresnek fel a vásárlók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.