Legfeljebb két hónapja maradt Hónig Péter közlekedési miniszternek, hogy megmondja: a decemberi menetrendváltás után hol közlekednek tovább a MÁV-Start személyszállító vonatai, és hol veszik át feladataikat a Volán-társaságok autóbuszai. A terv papíron már kész. Antali Károly kormánybiztos és csapata legalábbis táblázatba foglalta azoknak a vasútvonalaknak a listáját, amelyek helyettesíthetőségét megvizsgálták – írja a Népszabadság.
Negyvenhat vasútvonal 1360 kilométerén lát elvi lehetőséget a vasúti személyszállítás leállítására és autóbuszos helyettesítésére a közlekedési tárca. A szakminisztérium azonban egyelőre egy ennél visszafogottabb beavatkozás részletein dolgozik: szakértői körben bemutatott tervében "csak" 37 vasúti viszonylatban vette számba a szolgáltatóváltás feltételeit. Ha a színes ábrákon leírt változtatások mindegyike valósággá válik, a korábbi években bezárásra, forgalomszüneteltetésre javasolt vonalak jelentős részén leállnak a vonatok.
A minisztériumban úgy számolnak: a szolgáltatóváltás a vizsgált viszonylatokban aránylag olcsón és kevés eszközzel megoldható. A minisztériumban úgy számolnak: a szolgáltatóváltás a vizsgált viszonylatokban aránylag olcsón és kevés eszközzel megoldható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.