BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A válság ellenére is élénk a francia-magyar üzleti kapcsolat

A több mint 200 tagot számláló Magyar–Francia Kereskedelmi és Iparkamara (MFKI) a válság idején is arra törekszik, hogy a francia–magyar üzleti közösséget mobilizálja az eredményes üzleti lehetőségek kiaknázása érdekében – áll a kamara közleményében.

A magyar gazdaságban a francia jelenlét meghatározó: Franciaország a negyedik legnagyobb befektető Magyarországon, az Európai Unió országai között hatodik legnagyobb export- és negyedik importpiacunk.

A kamara egyik célkitűzése, hogy minél több francia vállalat jelenjen meg Magyarországon a növekedés és a munkahelyteremtés elősegítése érdekében. A francia vállalatok nagy része már a kilencvenes évek elejétől a magyar gazdaság számottevő szereplője. Napjainkban több mint 350 francia érdekeltségű vállalat van jelen Magyarországon, amelyek közel 60 ezer főt foglalkoztatnak, s együttes forgalmuk 2009-ben megközelítette a 9 milliárd eurót.

„Jóllehet a kamara tagvállalatait aggodalommal töltik el az utóbbi hónapok eseményei a befektetések biztonságával kapcsolatban, mi azonban a dinamikus fejlődés iránt elkötelezetten, szolgáltatásaink minőségének biztos tudatában segítjük a magyar és a francia vállalatok együttműködését – jelentette ki Sylvain Cotten, az MFKI elnöke.

A kamara stratégiai kezdeményezései között szerepel az Egészség Charta, amelyet 2008-ban mintegy 50 tagvállalat, 2009-ben pedig újabb 30 cég írt alá. A 2009-es Környezet Chartához 70 tagvállalat csatlakozott. A két dokumentum elfogadása egy hosszabb folyamat első lépése, melynek célja, hogy a tagvállalatok a környezet és dolgozóik egészsége iránti társadalmi felelősségvállalásukkal más hazai gazdasági szereplőket is a jó példa követésére ösztönözzenek.

A válság ellenére a franciaországi kereskedelmi és iparkamarák közreműködésével szervezett franciaországi üzletember-találkozók száma – melyek során a kamara munkatársai bemutatják a magyar gazdaságot és a magyar piacot a hazánk iránt érdeklődő francia cégeknek, és javaslatot tesznek arra, hogy felkutatják számukra a megfelelő üzleti partnereket – még soha nem volt olyan magas, mint 2008 októbere óta. 2009-ben, csakúgy mint 2008-ban, az MFKI-t a franciaországi kamarák 17 találkozóra hívták meg, ami 50%-os növekedést jelent a megelőző évekhez képest.

Kertesi Edina, az MFKI kereskedelmi menedzsere szerint „az a tény, hogy közvetlenül az egyik üzletember-találkozó után három megrendelés is érkezett potenciális partnerek felkutatására, a tárgyalások megszervezésére és az azokon történő szakmai segítségnyújtásra, a szolgáltatásaink értékét bizonyítja. Sikerült elérni, hogy egy francia vállalat termékei egy nagy multinacionális üzletlánc hálózatán keresztül forgalomba kerüljenek, valamint azt is, hogy potenciális franchise-partnereket találjunk egy surf- és snowboard-ruházatot gyártó cég számára. Mindez tevékenységünk hatékonyságát mutatja, ez teszi szolgáltatásainkat olyannyira vonzóvá.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.