A ZDF két munkatársa által összeállított és tegnap megjelentetett munka állítása szerint a pályaépítőknél voltak olyan szakképzés nélküli munkások, akik 1,50 eurós órabérért dolgoztak.
A fekete könyv szerint a német sínhálózatban számos pontján nem felel meg a biztonsági követelményeknek, és ez sok esetben a menetidő növekedéséhez vezet – írj az FAZ. Ráadásul a DB a hiba felfedezése után hat hónappal rendszeresen kiveszi statisztikáiból a hibás szakaszt, és a javítás helyett a menetidő megváltoztatásával „orvosolja” a problémát.
Különösen pikáns az 1,50 eurós pályaépítői órabérről szóló rész, tekintettel arra, hogy a DB nem sokkal korábban ismerte el: a nagy havazások alatt a szintén kelet-európai hótakarító munkásokat is dömpingbérért alkalmazták. A DB ugyanakkor azzal védekezik, hogy ezekben az esetekben mindig egy alvállalkozó végezte a munka szervezését, és a vasúttársaság természetesen azonnal felmondja a szerződést, ha tudomására jut, hogy a törvényileg garantált minimálbérnél kevesebbért foglalkoztatják a dolgozókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.