Nem csak a GDP esik, 2006 óta csökken az egy főre jutó vásárlóerő. Magyarország az egyetlen ország, amelyik nem tud közelebb kerülni az Európai Unióhoz – emelte ki Parragh bevezetőjében. Ennek 3 oka van szerinte. Az egyik a konvergenciaprogram, amelyik csak fiskális szemléletben gondolkodott, a másik, hogy pr-kormányzás folyt, illetve hiányzott az átgondolt gazdaságpolitika.
Az uniós források felhasználása is a bajok okozója. Ma díszkiválgításokat építünk a forrásokból. A strukturális átalakítások elmaradtak. Ennek eredménye világosan látszik: mindenki csökkentette adóterheit, csak Magyarország növelte azokat. 2007-2008 körül látványosan leszakadtunk az EU-tól - mondta az MKIK elnöke.
A mostani pályának ugyanazok a veszélyei, mint a korábbi konvergenciaprogramnak. Mert fiskális szemléletű, elégetjük a tartalékokat, nem nyúl hozzá a struktúrákhoz. Két év múlva összeomlik a MÁV és hasonló cégek, ha nem adunk több pénzt.
Szlovákiában csak 3,5 százalékos a hitelkamat, míg nálunk sokkal magasabb. A foglalkoztatottsági ráta 2004 és 2008 között csak 2 ezrelékkel nőtt, míg Lengyelországban 7 százalékkal.
A szakképzés anomáliáiról szólva Parrag elmondta, mi mindent iskolában akarunk tanítani: van olyan ismerőse, aki elméleti csavarhúzást tanul. Zártunk be egyetemet, tanszéket, miközben egyre kevesebben tanulnak a felsőoktatásban - mondta.
A bürokrácia - bár szavakban csökkentést ígérnek - folyamatosan nő. A valódi csökkentéshez erős kormány kell - hangsúlyozta Parragh.
A korrupció terén a Transparency International adatai szerint a 37. helyről a 49-re estünk - emelte ki.
A kkv-knak szóló programok közül egyértelműen a Széchenyi-kártyát tartja sokkal sikeresebbnek Parragh. Több tízezren foglalkoznak a pénzek elosztásával, ami miatt kevesen kevés pénzhez jutnak.
Ha beruházási hitelt akar a kkv-knak adni kormány, akkor nem kell reklám, kiküldi a kamara e-mailen a partnereinek, ez semmi pénzbe nem kerül - mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.