A belső fogyasztás vártnál dinamikusabb élénkülésének már vannak jelei Kínában. A Dell számítógépes cég 2009 negyedik negyedévi eredmény kimutatása szerint 81 százalékkal nőttek a személyi számítógép gyártók eladásai Kínában – írja a Reuters. Ezt már a kínai kormány vidéki fogyasztást ösztönző intézkedéseinek tulajdonítja a vállalat. Hasonló sikert könyvelhettek el más nagy cégek, így például a Wal-Mart és a Best Buy is az ázsiai óriásország 1800 milliárd dolláros fogyasztói piacán.
A Suning, Kína legnagyobb elektronikai kereskedő a pekingi bejelentésen felbuzdulva úgy döntött, hogy 520 új áruházat nyit idén a már meglévő, 941 üzletből álló hálózatának bővítésére szerte az országban. Riválisa, a több mint 700 üzlettel rendelkező GOME ugyancsak számos áruház kialakítására készül vidéken. A Wal-Martnak, a Best Buynak és Carrefournak hasonló tervei vannak a második és harmadik vonalhoz tartozó városokban.
Elemzők ugyanakkor úgy vélik, hogy nem lesz könnyű meghódítani ezeket a településeket, főleg a vidéki piacon 50 százalékos részesedéssel rendelkező helyi versenytársak – így az utcai árusok tömeges - jelenléte miatt. Így várhatóan a haszon sem jelentkezik azonnal, inkább ötéves távlatban hozhatják meg a várt eredményeket ezek a befektetések.
Mégis, a kínai kormány lépéseivel nagy lehetőség nyílik meg a kereskedők előtt. Kína 1,3 milliárd fős lakosságának több mint kétharmada él vidéken, ami az Egyesült Államok népességének mintegy háromszorosával egyenértékű.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.