Egyes társadalmakban, kultúrákban szinte kötelező korrumpálni, a gazdaság gyakorlatilag nem működik nélküle, más kultúrákban viszont üldözendő bűncselekmény. Az, hogy létezik, nem kérdés. De harcolnunk kell-e ellene, vagy nem tehetünk semmit, s bele kell nyugodni a megváltoztathatatlanba? Vajon az egész társadalom, a teljes gazdaság, illetve a politikai közélet is fertőzött? Egyáltalán milyen mélyre hatoltak a fertőzés gyökerei?
Többek között ezekre a kérdésekre keresett választ a DGS GLOBAL RESEARCH abban „Korrupt az egész világ?” című – nem reprezentatív – felmérésében, melyet a Világgazdaság felkérésére készített. A vizsgálat során ugyanis kíváncsiak voltunk minden korcsoport, aktívak és inaktívak véleményére egyaránt, azonban a közülük is kiemelten a hazai gazdaságban vállalatok/vállalkozások tulajdonosaként, felső- vagy középvezetőként dolgozók hozzáállására a témához.
Bár az online kutatás alig három hétig futott a kutató honlapján, több mint ezerkétszáz kitöltő bizonyította, hogy a témakör rendkívüli módon foglalkoztatja a közvéleményt. A résztvevők nagy létszáma azért is érdekes, mivel nem telemarketing, illetve közvetlen eszközök segítségével történt elérésük, csupán a DGS GLOBAL RESEARCH saját kapcsolati hálóján keresztül „terült el” az információ a kutatás tényéről.
Úgy látszik azonban, a korrupcióról mindenkinek van véleménye és meglepő a téma „forrósága” ellenére, hogy jelentős számú kitöltő kívánt ennek hangot adni. A kutatás főbb eredményei március 25-én, csütörtökön látnak napvilágot a Világgazdaság című napilapban.
A felmérés adatait pedig ugyanezen a napon egy konferencián is kommentálják hazai közéleti személyiségek illetve vállalatvezetők, Többek között Szűts Ildikó, a Magyar Posta vezérigazgatója, Drajkó László, a Microsoft ügyvezető igazgatója, Fekete István, a Joint Venture Szövetség elnöke, Dr. Lakatos Péter, az Amcham Transparency Council vezetője is véleményt mond a témáról. KI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.