A legnagyobb eséllyel a volt pénzügyminiszter szerint úgy folyna be a költségvetésbe, ha önkéntes vállalásokat tennének a pénzügyi vállalatok. Túl könnyen tudnak mérlegtételeket vagy funkciókat országhatárokon keresztül is mozgatni, akár államhatárokon keresztül is.
Részletes összeállításunkat a bankadóról itt olvashatja!
Abból a szempontból nehezen indokolhatónak tartja az adónemet, hogy költségvetési pénz az utóbbi években nem érkezett a magyar bankszektorhoz. Az elmúlt 10 évben ugyanakkor részben az államilag támogatott lakáshitelek okoztak nagy profitnövekedést számukra – tette hozzá László Csaba. Attól tart a szakember, hogy a hitelezési aktivitást is csökkenti a különadó.
Azzal is elégedetlen a szakértő, hogy az ipa beszedése mégsem kerül az APEH-hez, pedig ez még amiatt is indokolt lenne, hogy nem végezne két különböző állami szervezet végezni ugyanazt a feladatot.
A bankadó alapja lehet a mérlegfőösszeg, az adózás előtti eredmény, a bruttó működési eredmény, de akár valamilyen egyedi konstrukció is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.