Az MFB-ről szóló törvényt az idén júniusban egyszer már módosította a kormány. A jelenlegi módosítás indoklása szerint az azóta eltelt rövid időszak alatt is egyértelművé vált, hogy a beszűkülő költségvetési mozgástér, a szigorú fiskális fegyelem, valamint a felmerült katasztrófák káros következményeinek enyhítése - a hagyományos fejlesztési banki feladatkör megőrzése mellett - indokolja a korábbiakhoz képest szélesebb körű fejlesztési banki eszközök rendelkezésre állását.
A javaslat felsorolja, hogy az MFB Zrt. beruházáshoz kapcsolódó fejlesztési hitelnyújtáson túl - új elemként - hitelt, illetve kölcsönt nyújthat befektetett pénzügyi eszköz, forgóeszközigény, fejlesztési vagy forgóeszköz hitel, illetőleg kölcsön kiváltásának, pénzügyi intézmény pénzügyi szolgáltatási tevékenységének, továbbá az MFB tulajdonában álló, illetve a rábízott vagyon körébe tartozó gazdasági társaságok működésének a finanszírozására is.
A javaslat visszaállítja a 2004. június 1-ig hatályos szabályozást, azaz az MFB Zrt.-től történő osztalék elvonás tilalmát, ezáltal a banki működésből származó eredmény újból gazdaság-fejlesztési célok finanszírozására allokálható. Az indoklás kitér arra: az, hogy a kormánynak nincs osztalék elvárása az MFB-vel szemben, nem jelenti a bankkal szembeni jövedelmezőségi elvárások hiányát. Az MFB tevékenységéhez illeszkedő jövedelmezőségi elvárásokat ugyanis az éves üzleti tervben meg kell határozni.
A javaslat az átláthatóság, a köztulajdonnal való felelős gazdálkodás érdekében áttöri a banktitok szabályát, az ügyfél személyére és az ügylet összegére vonatkozó adatok ugyanis nem minősülnek banktitoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.