A vizsgált időszakban a 15–64 évesek körében a gazdaságilag aktívak (foglalkoztatottak, illetve munkanélküliek) közel ugyanannyian – 4 millió 191 ezren – voltak, mint egy évvel korábban. A 61,9 %-os aktivitási mutató megegyezett az egy évvel korábbi értékkel, s mind a férfiakat, mind pedig a nőket az előző év azonos időszakában mérttel lényegében azonos aktivitási arány (67,8, illetve 56,1 %) jellemezte.
A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 702 ezer fő volt, 14 ezer fővel több az egy évvel korábbinál, ugyanakkor 72 ezer fővel kevesebb – elsősorban a szezonális tényezők miatt – a három hónappal ezelőttinél (2010. IV. negyedévinél). A korcsoport 54,6 %-os foglalkoztatási rátája az előző év azonos időszaki értékkel szinte megegyezett. A 15–64 éves foglalkoztatott férfiak 1 millió 987 ezer fős létszáma 59,6 %-os, a nők 1 millió 715 ezer fős létszáma pedig 49,9 %-os foglalkoztatási rátát eredményezett.
A 15–74 éves munkanélküliek száma 490 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 11,6 %-os volt. A férfiakat 12,0, a nőket 11,1 %-os munkanélküliség jellemezte. Az előző év azonos időszakához képest a munkanélküliek száma, illetve a munkanélküliségi ráta csak minimálisan (a mintavételi hibahatáron belül) csökkent. Az előző (2010. IV.) negyedévhez képest azonban – a korábbi évek tendenciáihoz hasonlóan elsősorban szezonális okokból – mind a munkanélküliek száma, mind pedig a munkanélküliségi ráta jelentősen növekedett (az előbbi közel 28 ezer fővel, az utóbbi pedig 0,8 százalékponttal).
A munkanélküliek 16,0 %-a a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki, és 26,8 %-os munkanélküliségi rátájuk 0,9 százalékponttal volt alacsonyabb a 2010. január–márciusinál. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,8 % volt, ami 0,3 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A munkanélküliek 50,1 %-a egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 18 hónap, 1,8 hónappal hosszabb az előző év azonos időszakinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.