A vizsgált időszakban a 15–64 évesek 63,2 százaléka, azaz 4 millió 284 ezer fő jelent meg (foglalkoztatottként, illetve munkanélküliként) a munkaerőpiacon, 28 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A férfiak 69,5 százalékos aktivitási aránya 0,7 százalékponttal volt magasabb, a nők 57,1 százalékos aránya érdemben nem változott 2010. július–szeptemberhez viszonyítva.
A 15–64 éves foglalkoztatottak száma átlagosan 3 millió 822 ezer fő volt, 31 ezer fővel több az előző évinél és 45 ezer fővel több – elsősorban a szezonális tényezők miatt – a 2011. II. negyedévinél. A korcsoport 56,4 százalékos foglalkoztatási rátája 0,4 százalékponttal haladta meg az előző év azonos időszakának értéket. A 15–64 éves férfi népességből 2 millió 70 ezren voltak foglalkoztatottak, 36 ezerrel többen, mint 2010 azonos időszakában. A foglalkoztatási arányuk az elmúlt egy év alatt 0,9 százalékponttal 62,1 százalékra emelkedett. A nőket a vizsgált időszakban 1 millió 753 ezer fős, 50,9 százalékos foglalkoztatottság jellemezte, amely lényegében megegyezett a 2010. III. negyedévivel.
A 15–74 éves munkanélküliek száma 462 ezer fő volt, 4 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. A munkanélküliségi ráta 10,7 százalékos értéke az előző év azonos időszakához képest 0,2 százalékponttal volt alacsonyabb. A férfiak munkanélküliségi rátája az elmúlt egy év alatt 0,4 százalékponttal 10,6 százalékra csökkent, miközben a nőké lényegében nem változott, 10,8 százalék volt.
A munkanélküliek 17,8 százaléka a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki. A korcsoport munkanélküliségi rátája 26,8 százalék volt, amely megegyezett a 2010 III. negyedévivel. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 0,3 százalékponttal, 9,7 százalékra csökkent.
A munkanélküliek 49,7 százaléka egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 17,9 hónap volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.