A főpolgármester közölte: a fővárosnak a BKV finanszírozására kedd hajnalban a költségvetési törvényben megszavazott 32 milliárd forint eddig egy 35 milliárdos normatív támogatás része volt. Ez csökkent 3 milliárddal, amelyet az országban bárhol felhasználhatnak tömegközlekedésre, kivéve Budapestet.
A főpolgármesteri álláspont értelmezéséhez érdemes számításba venni, hogy a 35 milliárdos támogatás az idei költségvetésben is benne volt, országszerte a helyi tömegközlekedésre elosztandóan, más kérdés, hogy ebből Budapest kapja a legtöbbet. A jövő évi 32 milliárdon viszont nem kell osztoznia a többi várossal. Ráadásul a főváros akkor kapja meg a 32 milliárd forintot, ha átfogó koncepciót nyújt be, hogyan tudná fenntartható módon működtetni a BKV-t, és azt a kormány el is fogadja. Erről a főpolgármester azt mondta, a koncepció napra pontosan egy éve Matolcsy György nemzetgazdasági miniszternél van.
Tavaly december 21-én küldött a városháza egy több mint 200 oldalas írást, ebből 32 oldal csak a BKV-ra vonatkozott, ezt januárban ismét elküldték. Tarlós István tegnap délelőtt találkozott volna Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel, ám a tárcavezető a főpolgármester közlése szerint fáradtságra hivatkozva lemondta a megbeszélést. Az NGM ugyanakkor ma cáfolta, hogy ez lenne a helyzet. A főpolgármester szerint a fővárosi tömegközlekedés február 2-án állhat le forráshiány miatt, ez „a káoszon és a politikai skandalumon túl a nemzetgazdaságnak körülbelül napi 14 milliárd forint kiesést jelent”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.