Erre utal legalábbis az a törvénymódosító javaslat, amelyet Fónagy János és Völner Pál nyújtott be a személyszállítási törvényhez, és amely továbbra is rendeletben szabályozná a költségtérítésre jogosultak körét, a térítés kiszámítását és annak mértékét.
Korábban éles tiltakozást váltott ki a törvénytervezetnek az a pontja, amely törvényi szinten kívánta előírni, hogy a munkáltatónak legalább 86 százalékban térítenie kell a munkába járás költségeit, helyi tömegközlekedés esetén is. A két legnagyobb munkáltatói szervezet,
a VOSZ és az MGYOSZ nyilatkozatban tiltakoztak a közlésük szerint konzultáció nélkül benyújtott tervezet ellen, de a héten már az MSZOSZ szakszervezeti szövetség vezetője, Pataky Péter is ellenkezett.
A tiltakozás nyomán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium annyit közölt, hogy a munkába járás költségtérítéséhez kapcsolódó hatályos előírások törvényi szintre emelése, pontosítása a közösségi közlekedést igénybe vevő fizetőképes kereslet megerősítését szolgálja. A mostani módosítást jegyző Fónagy János a tárca parlamenti államtitkára, míg Völner Pál ugyanitt az infrastruktúráért felel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.