Két zóna lehetőségét vizsgálják meg: az egyik Pesten a Hungária körútnál, Budán valószínűleg a Margit körútnál érne körül, a másik pedig egy belső mag lenne, a szűkebben vett belvárosban. A Hungária körúti zónahatárt elfogadják a kerületi polgármesterek is Tarlós tájékoztatása szerint, a belvárosi lehetőséget pedig még vizsgálják. Ez utóbbi vonala „nem kitalált”. Azt a vitát pedig, hogy a díjtételek hogyan alakuljanak, még nem zárták be.
Tarlós személyesen egy viszonylag magasabb, 4-500 forint közti díjat tartana jónak, amellett, hogy a zónán belül lakók ne fizessenek, ám ez még nem tekinthető végleges, közös álláspontnak. Az is nyitott kérdés még, hogy ez egy napra való behajtási engedélyt jelentene-e vagy más módon vetnék ki, ahogy az is, hogyan lehetne elérni, hogy ne írassák át az autóikat a zónán belül lakókra.
Szóba került a taxirendelet is, hiszen több taxisszervezettel épp délelőtt egyeztetett Tarlós, igaz, a taxisdemonstrációkat szervező Országos Taxis Szövetség elnöke nélkül. „Metál urat pedagógiai okokból nem hívtam meg” – mondta a főpolgármester. „Azt fogják mondani, hogy köszönjék a Tarlósnak, hogy felemeli a percdíjat. Nem. Köszönjék a taxisoknak, akik azzal fenyegetőznek, hogy taxisblokád lesz” – fogalmazott indulatosan Tarlós. Nézzenek körül, ami taxiügyben van Budapesten, az egy szégyen – tette hozzá. Tarlós úgy véli: a taxisok között is sok a feszültség, és sok olyan probléma is fennáll, amelyet nem a főváros dolga kezelni. A taxisok és a fuvarszervezők ügyébe nem tud, és nem is akar beleszólni a városvezetés. Ennek ellenére előzetesen néhány kérésben tudott engedni a taxisok kérelmének.
„Próbálkozzunk meg a fix tarifával, amit annyira erőltetnek a taxisok” – 300 forintos alapdíj, 240 forintos kilométerdíj és 80 forintos percenkénti várakozási díj az, amit a taxisok kérnek. Két dologban nem enged a főváros. Egyrészt a bevezetésnek rendszerszintűnek kell lennie, a fix tarifát és a rendelet többi elemét egyszerre kell bevezetni. Ezen kívül bizonyos műszaki paramétereket meg kell határozni a taxiknak. „Trabantokkal meg Suzuki Swiftekkel ne fuvarozzanak, mert azért pofátlanság pénzt elkérni az utasoktól” – tette hozzá.
„Iszonyúan szégyenkezem, hogy másfél év alatt nem sikerült megoldani” – válaszolt Tarlós a BKV-ról szóló kérdésre. A főpolgármester szerint sikernek számít az, hogy a korábbi kormányzati tervekkel ellentétben nem 22, hanem 23 milliárdot kaphat a főváros a közlekedési cégre 2013-ban, igaz, idén még 32 milliárdos ez az összeg. Tarlós szerint jelenleg ott tartanak, hogy a 4-es metró építését sem befejezni, sem megállítani nem lehet kártalanul az érvényes szerződések maradéktalan betartásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.