BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós: Suzuki Swiftekkel taxizni pofátlanság

2013 második felétől lehet dugódíj, ám nem Budapest teljes területén kell fizetni – jelentette be Tarlós István főpolgármester.

Két zóna lehetőségét vizsgálják meg: az egyik Pesten a Hungária körútnál, Budán valószínűleg a Margit körútnál érne körül, a másik pedig egy belső mag lenne, a szűkebben vett belvárosban. A Hungária körúti zónahatárt elfogadják a kerületi polgármesterek is Tarlós tájékoztatása szerint, a belvárosi lehetőséget pedig még vizsgálják. Ez utóbbi vonala „nem kitalált”. Azt a vitát pedig, hogy a díjtételek hogyan alakuljanak, még nem zárták be.

Tarlós személyesen egy viszonylag magasabb, 4-500 forint közti díjat tartana jónak, amellett, hogy a zónán belül lakók ne fizessenek, ám ez még nem tekinthető végleges, közös álláspontnak. Az is nyitott kérdés még, hogy ez egy napra való behajtási engedélyt jelentene-e vagy más módon vetnék ki, ahogy az is, hogyan lehetne elérni, hogy ne írassák át az autóikat a zónán belül lakókra.

Szóba került a taxirendelet is, hiszen több taxisszervezettel épp délelőtt egyeztetett Tarlós, igaz, a taxisdemonstrációkat szervező Országos Taxis Szövetség elnöke nélkül. „Metál urat pedagógiai okokból nem hívtam meg” – mondta a főpolgármester. „Azt fogják mondani, hogy köszönjék a Tarlósnak, hogy felemeli a percdíjat. Nem. Köszönjék a taxisoknak, akik azzal fenyegetőznek, hogy taxisblokád lesz” – fogalmazott indulatosan Tarlós. Nézzenek körül, ami taxiügyben van Budapesten, az egy szégyen – tette hozzá. Tarlós úgy véli: a taxisok között is sok a feszültség, és sok olyan probléma is fennáll, amelyet nem a főváros dolga kezelni. A taxisok és a fuvarszervezők ügyébe nem tud, és nem is akar beleszólni a városvezetés. Ennek ellenére előzetesen néhány kérésben tudott engedni a taxisok kérelmének.

„Próbálkozzunk meg a fix tarifával, amit annyira erőltetnek a taxisok” – 300 forintos alapdíj, 240 forintos kilométerdíj és 80 forintos percenkénti várakozási díj az, amit a taxisok kérnek. Két dologban nem enged a főváros. Egyrészt a bevezetésnek rendszerszintűnek kell lennie, a fix tarifát és a rendelet többi elemét egyszerre kell bevezetni. Ezen kívül bizonyos műszaki paramétereket meg kell határozni a taxiknak. „Trabantokkal meg Suzuki Swiftekkel ne fuvarozzanak, mert azért pofátlanság pénzt elkérni az utasoktól” – tette hozzá.

„Iszonyúan szégyenkezem, hogy másfél év alatt nem sikerült megoldani” – válaszolt Tarlós a BKV-ról szóló kérdésre. A főpolgármester szerint sikernek számít az, hogy a korábbi kormányzati tervekkel ellentétben nem 22, hanem 23 milliárdot kaphat a főváros a közlekedési cégre 2013-ban, igaz, idén még 32 milliárdos ez az összeg. Tarlós szerint jelenleg ott tartanak, hogy a 4-es metró építését sem befejezni, sem megállítani nem lehet kártalanul az érvényes szerződések maradéktalan betartásával.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.