Két elkerülhetetlen következménnyel jár a dugódíj leszavazása, írja Orbán Viktornak címzett levelében Tarlós István. Az atv.hu birtokába került, július 6-án írt levélben az áll, hogy a városvezetés vita nélkül tudomásul veszi a parlament döntését, ugyanakkor Tarlós szerint az súlyos következményekkel járhat.
A főpolgármester emlékeztet rá, hogy a dugódíj legkésőbb 2013. december 31.-i bevezetését „a Demszky-közgyűlés” vállalta a 4. metró uniós támogatásának egyik feltételeként. ”Ennek elmaradása esetén tehát elvileg veszélybe kerülhet a teljes uniós támogatás” – írja Tarlós, majd hozzáteszi, a dugódíjat annak idején megszavazó MSZP ötvenmilliárd forint bevétellel kalkulált.
A főpolgármester szerint a dugódíj leszavazása a BKV finanszírozását is veszélybe sodorhatja: a közlekedési vállalat működése a díjból tervezett bevétel elmaradása miatt „2013-tól nem finanszírozható”.
Tarlós tisztelettel felhívja Orbán figyelmét arra is, hogy a dugódíj bevétel pótlására a közműcégek vezetékeinek megadóztatása nem megfelelő lépés, mert ezzel a főváros önmagát adóztatná – írja az atv.hu
A főpolgármester mindezek alapján a kormány és a miniszterelnök segítségét kéri. A levelet Orbán Viktor mellett megkapta Lázár János és Naszvadi György államtitkár, illetve Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető is.
NGM: a kormány vizsgálja a dugódíjjal kapcsolatos felvetéseket
Tarlós István hivatalosan is kezdeményezte a kormány és a főváros között a BKV-ról kötött megállapodás módosítását - válaszolta a Nemzetgazdasági Minisztérium az MTI kérdésére kedden. Hozzátették: külön tárgyalások meghirdetésére nincs szükség, a kormány és a főpolgármester hivatala között folyamatos a munkakapcsolat.
Tarlós István hétfőn vetette fel, hogy újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást.
Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve azt közölte az MTI-vel, hogy az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása. Emlékeztetett, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, legkésőbb 2013-ra.
A tárca keddi közleményében kifejtette: a kormány ahogy eddig, úgy a jövőben is folyamatosan és számos eszközzel segíti a fővárosi közösségi közlekedés megörökölt problémáinak, így az uniós támogatások igénybevételével kapcsolatos kérdések kezelését.
A kormány törekvésének végső célja, hogy hosszú távon fenntartható finanszírozás biztosítsa a fővárosi tömegközlekedést - jegyzik meg. Ennek részeként minden, a személyforgalmi behajtási díjjal (dugódíjjal) kapcsolatos felvetést, fejleményt is értékel és megvizsgál - áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.