A városvezető a találkozót követően újságíróknak elmondta, hogy a közösségi közlekedés középtávú finanszírozásához gondoskodni kell a behajtási díj pótlásáról, amelyet igyekeznek elsősorban a közigazgatás berkein belül megoldani, hogy se az üzleti szférának, se a lakosságnak ne jelentsen terhet. Jelezte, hogy mindenekelőtt a forrásmegosztás átalakítása jöhet szóba, de ezen kívül természetesen "játszik" az elektronikus jegyrendszer bevezetése, nem zárható ki közművezetékek adója, ami nem a lakosságot érint, valamint a parkolási díjak fővároshoz rendelése.
Jelezte, hogy a tárgyalópartnerektől nem hangzott el kritika a város működését illetően, tetszett nekik a városüzemeltetési struktúra átalakítása, a megrendelői, végrehajtói és kontrollszerepek szétválasztása, és az, hogy a BKV működtetésében 6 milliárd forint megtakarítást tudtak elérni, továbbá határozottan támogatták a buszágazat kiszervezését. A főpolgármester tájékoztatása szerint egyetértés volt abban, hogy az állam olyan mértékben tud kivonulni a közösségi közlekedés finanszírozásából, amilyen ütemben a eltűnnek a költségvetésben mutatkozó lyukak.
A városvezető arról is beszámolt, hogy érintették a BKV hiteleinek kérdését, s a delegáció "érdeklődéssel hallgatta azt a hagyatékot", amelyet az elhasznált, átlagosan 50 éves HÉV-, 40 éves metrószerelvények és 24 éves buszok jelentenek. Tudomásul vették, hogy ennek cseréje hihetetlen nagy teher – tette hozzá.
Tarlós István szólt arról is, hogy – bár nem a mostani egyeztetésen résztvevők a döntéshozók a kérdésben – kérte, a delegáció támogassa, hogy a főváros kapjon haladékot az előző városvezetés és közgyűlés szocialista, szabad demokrata többsége által, a 4-es metró uniós támogatásának részeként vállalt dugódíj ügyében. "A Fidesz megmentette a várost a dugódíjtól, de ez nem változtat azon, hogy harcolnunk kell azért, hogy a korábbi vállalás negatív következményei – például az uniós támogatás elvesztésének veszélye – ne váljon valósággá" – szögezte le a főpolgármester. Hozzátette, hogy hamarosan a főváros és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalosan is megkeresi az Európai Uniót a kérdésben.
Kérdésre válaszolva szólt arról is, hogy belátható időn belül újra találkozik majd Iryna Ivaschenkóval, az IMF budapesti képviseletének vezetőjével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.