A fővárosi közösségi közlekedés ma a kőkorszakban van, de az űrkorszakba kell eljutnia - mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A városvezető azt mondta: az egyik legfontosabb várospolitikai kérdés a közlekedés megszervezése, de a politika nem tudott az elmúlt 22 évben megküzdeni a finanszírozásával. Ennek kényszerpályája volt a BKV korábbi hitelfelvétele, konszolidációja, majd újbóli hitelfelvétele. Hozzátette: ebben a kérdésben most is "botladoznak", a főváros szerint nagy forrásmennyiséget előteremtő intézkedés kell, ez lett volna az iparűzési adó 2-ről 3 százalékra emelése.
A finanszírozási nehézségek miatt György István szerint nem lehet olyan szolgáltatási színvonalat létrehozni, amely vonzza a tömeget, pedig a közösségi közlekedésnek olyan attraktívnak kell lennie, hogy az emberek az autó helyett is ezt válasszák. Ezt azonban egy-két év alatt nem lehet megoldani, legalább négy-öt évre van szükség, ezt szolgálja a budapesti közösségi közlekedési intézményrendszerének átalakítása is, de kulcskérdés, hogy a szakma is elismerje: jó irányba változtatott a városvezetés a rendszeren.
A forráshiány miatt felmerült a teljesítmény csökkentése is, erről György István azt mondta, hogy csak a csúcsidei csökkentésnek van elegendő hatása, de akkor a BKV járművei tele vannak, csúcsidőn kívüli időszakban pedig az egész buszágazatot le kellene állítani, ha akkora szolgáltatást akarnának nyújtani, amekkorára most Budapestnek pénze van.
A buszkiszervezéssel kapcsolatban a főpolgármester-helyettes közölte: a BKV buszágazatából hitelképes vállalatot akarnak létrehozni, amely 33 százalékát viszi a teljes buszüzemnek, a többit más vállalkozókkal oldanák meg. Erre azért is van szükség, mert a BKV 800 milliárdos belső eladósodottságát csak így tudják jelentősen csökkenteni, és a teljes buszpark négy-öt éven belül lecserélődhet. Hozzátette, hogy a modernebb buszok fenntartása is drágább lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.