A “Paying Taxes 2014” kiadvány szerint a 2012 júniusától 2013 júniusáig tartó periódusban 32 gazdaság tett további lépéseket az adófizetés megkönnyítésének érdekében. A ma kiadott, 189 ország adózási rendszerét vizsgáló tanulmányból kiderül, hogy az előző két évhez hasonlóan a leggyakoribb adózási reformnak most is az online adózási rendszerek bevezetése vagy azok fejlesztése számított. A befizetések száma valamint az adózási kötelezettségek teljesítésére szánt órák száma 2012-ben bár lassuló ütemben, de tovább csökkent.
"Az adóhatóságok világszerte törekednek a fizetési rendszerek korszerűsítésére, modernizálására. Jelenleg 76 ország adófizetőinek van lehetősége adóbevallásaikat elektronikus formában kitölteni, és így virtuálisan benyújtani, akármerre is legyenek a világon. A közösségi szolgáltatások minőségének emeléséhez használt legújabb technológiák fokozzák a transzparenciát, sok adóhatóság számára pedig lehetővé teszik az adóalap kiszélesítését, amely makroökonómiai szempontból igen előnyös fejlesztés” - mondta Augusto Lopez Claros, a Világbank-csoport, globális indikátorok és elemzések részlegének elnöke.
A 2014-es jelentés szerint egy közepes méretű vállalat átlagosan nyereségének 43,1 százalékát adózza le, teszi mindezt 26,7 befizetés során, ezen fizetési kötelezettségek teljesítésére pedig összesen 268 órát áldoz egy évben.
"Az adórendszer reformja alapvető, ez a tanulmány pedig bebizonyítja, hogy nem csak a társasági adó fontos. Emellett az is eldöntendő kérdés, hogy kit, hogyan és milyen mértékben szükséges adóztatni,” - mondta Andrew Packman, a PwC Tax Transparency and Total Tax Contribution csoportjának vezetője. “A nemzetközi adózási környezet trendjei - a vállalatok globalizációja, az országok között zajló, az adóbevételek növeléséért folyó fokozódó verseny, az olyan vállalati immateriális javak növekvő aránya, mint a márkanév, szoftverek, know-how – megkövetelik a világ adórendszereinek naprakész állapotát, hogy a mai elvárásoknak megfeleljenek.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.