Csak ráirányította a figyelmet a trolibeszerzés ügye arra, hogy ki kell vizsgálni, mi történik valójában a Budapesti Közlekedési Központnál – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Tarlós István. A főpolgármester arról beszélt nem mindennapi eset, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság elkaszáljon egy EU-forrásokból finanszírozott járműbeszerzést, mint ahogy tette április 7-én.
– Ezzel nemcsak 24 új trolibusz és 3,4 milliárd forintos uniós forrás került veszélybe, de felveti azt a kérdést, hogy Budapest egyik legfontosabb közszolgáltatójánál miként mennek a dolgok. Egy másik ügyben például előfordult, hogy a társaság vezérigazgatója, Vitézy Dávid az általa benyújtott előterjesztés megszavazására agitálta a BKK igazgatósági tagjait, miközben azt a döntéskor saját maga nem támogatta. Ez nem természetes – szögezte le Tarlós István.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a Skoda kérésére indított vizsgálatában azért bukott el a budapesti trolitender, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy Budapest valószínűleg búcsút inthet 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak.
A BKK múlt heti válaszbeadványában három felkiáltójellel írtak arról, hogy ez a döntés "a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!" Vitézy Dávid szerint már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.