Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára".
Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette - fűzte hozzá.
Tarlós István úgy fogalmazott: "mi pedig most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat".
Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. "Jogában áll nem eltekinteni" - mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az "egyezkedések", "van egy hallgatólagos határidő-módosítás".
Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódíjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről.
Három alternatíva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül ez az egyetlen életképes - mondta a főpolgármester, hozzátéve: ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna, pusztán csak az az egy életképes.
Kitért arra, hogy a dugódíjnak kettős célja van: az egyik, hogy "értelmezhető nagyságú" területen mentesítse az autóktól a várost. A másik, hogy "értelmezhető" bevétel származzon belőle.
Hangsúlyozta: kényszerhelyzetben van a főváros.
Tarlós István szólt arról is, nem hiszi, hogy ebben a ciklusban várható a Déli pályaudvar kiváltása.
Elmondta, nincs olyan információja, hogy a pályaudvar megszűnik, de azt tudja: van erre irányuló szándék, és annak van életszerű alapja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.