Tarlós István úgy fogalmazott: "a város pénzügyileg jelenleg jól áll".
A főpolgármester kifejtette, hogy a mindent összevetve megközelítőleg ötven milliárdos tartalékban benne van a 2-es metró korábban beszerzett új szerelvényeire szánt tíz-húsz milliárd forintos forrás, amelyet a kormány segítségével áthelyeztek "a banki kategóriából az uniós kategóriába".
Szavai szerint ezt nem működésre, hanem fejlesztésekre kívánják fordítani.
Tarlós István elmondta, a BKV 2010 előtt felvett, még megmaradt 52,3 milliárdos adósságát a kormány átvállalta, és erről a kormányhatározat is megszületett. Ez önmagában többletforráshoz jutatta a fővárost - tette hozzá.
Tarlós István elmondta azt is, Orbán Viktor miniszterelnök határozott ígéretet tett arra, hogy a közeljövőben a BKV hosszú távú, stabil működési finanszírozása is megoldást nyer. Ha ez valóban megtörténik, akkor egy 26 éves probléma oldódik meg - jegyezte meg.
A BKV hosszú távú finanszírozásról elmondta: ez számára azt jelenti, hogy stabilan előrelátható az a forrás, amiből a fővárosi közösségi közlekedés szervezése és lebonyolítása biztosítható. Ez nem kettő-öt év, ennek sokkal tartósabban kell megvalósulnia - mondta Tarlós István, aki szerint ez "kettőt jelenthet": vagy az állam beszállna a finanszírozásba vagy átenged egy bevételi forrást a főváros számára.
Tarlós István megjegyezte az is, hogy soha senki annyi pénzt nem adott a fővárosi közösségi közlekedésre, mint amennyit Orbán Viktor biztosított az utóbbi négy évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.