Nem kap haladékot a BKV Zrt. M3-as metróvonal járműparkjának felújítására pályázó észt cég a hiányok pótlására – ez derül ki a Világgazdaság birtokába került, az érintett cégek számára megküldött levélből. Az észt Skinest Rail AS azt kérte a BKV-tól, hogy a hiánypótlási határidőt június 30-ig hosszabbítsa meg. A közlekedési társaság álláspontja ezzel kapcsolatban az, hogy a hiányok pótlására elegendő a biztosított idő, vagyis azokat június 23-ig tehetik meg a cégek. A "A hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek keretében állítsák össze ajánlatukat” olvasható a BKV levelében.
A BKV tehát nem hosszbbít, és ezzel össze is ér a kivitelezésre és a felújítás finanszírozásra kiírt pályázat. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Fővárosi Közgyűlés várhatóan június 23-i ülésén dönt az eljárás eredményéről, és ezt követően köthetik meg a kölcsönszerződést. A kormány pedig a héten határozott arról, hogy kezességet vállal 60 milliárd forint összegben a 3-as metró felújításának érdekében. Az összeg törlesztését a fővárosnak kell majd fizetnie. Tarlós István, főpolgármester nem maradéktalanul elégedtt a kormány múlt heti döntésével, de reményét fejezte ki, hogy a metrókocsik felújítása időben, ez év végén, jövő év elején elkezdődhet, és 2017-re befejeződhet.
Az M3-as metró kocsik felújításával kapcsolatos folyó ügyek tehát lassan révbe érnek, de ettől a BKV finanszírozása még nem oldódik meg. A főpolgármester rámutatott: a költségvetési törvényt úgy módosították, hogy ellenérték nélkül vállalja át az állam a BKV 54 milliárd forintos adósságállományát. Ez azt jelenti, „hogy nem adhatjuk az államnak ajándékba a 4,2 milliárd forint értékűre becsült Dagály fürdőt” – mondta Tarlós. Ha nincs megállapodás, kedden a közgyűlés nem tud a témában dönteni, szeptemberig pedig kétséges, hogy összehívható-e határozatképes közgyűlés. –Így az úszóstadion építése mintegy három hónapra leállhat, ez pedig veszélybe sodorhatná a 2017-es vizes világbajnokság megrendezését – fogalmazott a főpolgármester.
A kormánnyal folytatott tárgyaláson arról is szó volt, hogy a kabinet átcsoportosítja az iparűzési adó megosztásának arányait, és az agglomerációt is bevonja a BKV finanszírozásába. Ehhez képest Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter azt jelentette be: a főváros és a kerületek állapodjanak meg egymással és az agglomerációval. Ez teljes képtelenség és nem is tisztességes ötlet – hangsúlyozta Tarlós, aki hozzátette: csak azt tudja elképzelni, hogy a BKV idei költségvetéséhez hiányzó forrását – ez közel 15 milliárd forint – biztosítja az állam, „ennek fejében tudunk ingatlanokat átadni, egyéb esetben nem”. Ha az állam kötelező feladatként előírja a fővárosnak a tömegközlekedés fenntartását, akkor a szükséges forrásokról is gondoskodnia kell. Mindezek alapján a főpolgármester a miniszterelnökhöz fordul a BKV finanszírozása ügyében.
A Market építheti a vizes vb létesítményeit
A Garancsi István érdekeltségébe tartozó Market Építő Zrt. nyerte a 2017-es vizes vb-re tervezett uszodakomplexum létesítésére kiírt közbeszerzést. A cég nettó 38,6 milliárd forintért vállalta a beruházás tervezési, építési, szerelési munkáinak elvégzését, valamint az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások ellátását. A cég kisebbségi tulajdonosa és egyben vezérigazgatója, Scheer Sándor nemrégiben már jelezte a Világgazdaságnak adott interjújában, hogy a cég erre és a Puskás-stadion újraépítésére is jelentkezik. A Market építette fel az FTC új satdionját is, de ezt a megbízást még azt megelőzően nyerte el, hogy Garancsi István cége tavaly ősszel megvásárolta volna a társaság többségi tulajdonát a Veres Tibor vezette Wallis-csoporttól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.