Novembertől januárig egyelőre minden trafikkal a legmagasabb árú átadandó cigaretta után 11,5, egyéb dohánytermék után a 13 százalék árrésre szerződik az új kiskereskedelmi ellátó – derült ki a Tobacco szaklap által az új cég két vezetőjével készült interjúból. A nemrég nyilvánossá vált trafikellátóval kötött szerződésben nincs részletes információ az árrés átadásáról. A jelek szerint az új ellátó adatbázist szeretne, amelyből kiderül, kinek mekkora forgalma van. A cél, hogy a kisebb forgalmú trafikok megmaradjanak a 11,5 százalékos sávban, a frekventáltabbaknak az árrését 10 százalék felé közelítenék. Az ODBE augusztus közepére teszi elérhetővé az árréstáblázatát, amely a tervek szerint 4 sávos lesz.
A nagyobbak az elbukott árrést polcpénz szedésével fedezhetik, az egyes termékkihelyezésekért, marketingeszközökért kérhetnek pénzt a gyártóktól. Vagyis a nagyobbak sem járnak rosszul, kérdés azonban, hogy a megnövekedett árrés és a várható polcpénzek összességében mennyivel növelik a gyártók kiadását. Ugyanis mindez befolyásolhatja a termékek árát, ha csak az egyik gyártó nem kezd árháborúba, ami nemcsak a termékek árát nyomná le (jelentős veszteséget okozva ezzel magának a gyártónak is), hanem bevételkiesést okozna az ellátónak, és jövedékiadó- és áfabevétel-csökkenést jelentene a költségvetésnek.
Az ellátó hivatalosan november 2-án indul, ám az ellátót jegyző két társaság, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. és a Continental-csoporthoz tartozó Tabán Trafik Dohánytermék-forgalmazó Zrt. vállalta, hogy a szerződéskötéstől számított 120 napon belül megkezdi a tesztüzemet, legalább egy megyét teljes egészében ellát, majd az ezt követő 60 napon belül mindenhol ellátja a trafikokat. A cég vállalta, hogy három éven keresztül 400 főt foglalkoztat. Munkavállalói toborzásnak egyelőre nem sok jele van, holott a cég nem csak a saját embereit (a BAT és Continental is működtet nagykereskedelmi hálózatot) szeretné átvinni ebbe a cégbe.
A trafikoknak regisztrálniuk kell az új cégnél, és szerződniük az új ellátóval, ezzel egyidejűleg megszűnik a közevetlen gyártói ellátás. A szakma látszólag készül az új ellátórendszerre, ám Brüsszel monitorozza a piacot, különös tekintettel az új ellátási háttérre. Brüsszel jelezte, hogy Magyarországon nem látja teljes egészében érvényesülni a piacon az uniós irányelveket.
Ráadásul az egészségügyi különadót is megtámadták magyar gyártók Brüsszelben, és az Európai Bizottság a vizsgálat végéig megtiltotta annak beszedését. Ebből kiindulva az is előfordulhat, hogy az Európai Bizottság komolyabban szeretné megvizsgálni a trafikellátót abban a tekintetben, hogyan lehet megoldani a piaci semlegesség fenntartását, ha a tulajdonosok maguk is érdekeltek a termék gyártásában. Amennyiben ez így történne, Brüsszel miatt akár csúszhat is az ellátó indulása.
n autónként napi 18 kiszállítás;
n átlagos 1,42 kiszállítás;
n átlagos kiszállított mennyiség: 40 ezer szál alkalmanként és trafikonként;
n 153 db gépjármű, 3,5 tonna össztömegig és 17 köbméter töltési kapacitással.
n autónként napi 18 kiszállítás;
n átlagos 1,42 kiszállítás;
n átlagos kiszállított mennyiség: 40 ezer szál alkalmanként és trafikonként;
n 153 db gépjármű, 3,5 tonna össztömegig és 17 köbméter töltési kapacitással. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.