A fővárosi önkormányzat úgy döntött, hogy egyoldalúan szerződést bont Simicska Lajos reklámcégével, a Mahir Cityposter Kft.-vel, és elbontatja a budapesti közterületekről mind a 761 hirdetőoszlopát.
Az Index írta meg elsőként tegnap: azt a 2006 őszén megkötött szerződést bontják fel, amely 621 hagyományos hirdetőoszlop és 140 darab „le- és elfedő rendszerű hirdetőoszlop” felállítására, valamint 25 éven keresztüli üzemeltetésére jogosította fel a céget. Ebben a megállapodásban a főváros vállalta, hogy az oszlopok 50 méteres körzetében nem engedélyez más számára reklámcélú tevékenységet, a Mahir pedig a nettó bevételének 15 százalékának, de legalább évi 45 millió forintnak a befizetését vállalta.
A fővárosi döntéshozók most arra is hivatkoznak, hogy saját reklámoszlopokkal évente akár 73-125 millió forint közötti összegre is szert tehettek volna, a Mahir-Cityposter azonban nem sokkal fizetett többet a kötelezően előírt 45 milliónál többet fizetni. 2014-ben például 53 millió forintot utalt át, miközben az éves árbevétele meghaladta az 1,13 milliárd forintot.
A szakítás hivatalos oka az lehet az Index szerint, hogy a főváros hiányosságokat talált a Mahir-Cityposter több, szintén a 2006-os szerződésből következő szolgáltatásaiban.
A városvezetés szerint például a reklámcég az előírt légszennyezésmérő oszlopait nem oda telepítette, ahova kellett. Az oszlopok ráadásul nem is is mérték a közvetlen környezetük egészségre káros anyagainak szintjét, hanem egyszerűen a Földművelési Minisztérium mérőhálózatának levegőminőségi adatait használva egy ötfokú skálán jelezték, általában jó, vagy szennyezett-e a levegő. Az ellenőrzésen derült ki, hogy baj van/volt az internetes terminálokkal is - írják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.