Augusztusban stagnáltak, júliusban pedig még 0,4 százalékkal emelkedett az infláció, vagyis több mint negyed éve újra csökkenő trendben mozog az árindex. Elemzők arra számítottak, hogy csak 0,1-0,2 százalékos áresést mér szeptemberben a statisztikai hivatal, ehhez képest a 0,4 százalékos esés meglepetést jelent.
Az élelmiszerek ára 0,8 százalékkal emelkedett egy év alatt, ezen belül többek között nőtt az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, a friss zöldség, gyümölcs (16,3 százalék), az étolaj (8,3 százalék) és a tojás (5,3 százalék) ára, csökkent a tejé (12,4 százalék), a sajté (11,3 százalék), valamint a cukoré (5,8 százalék).
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 3,9, a szolgáltatások 2, a tartós fogyasztási cikkek 1,5 százalékkal drágultak. A ruházkodási cikkek ára nem változott.
A háztartási energia ára átlagosan 2,7 százalékkal csökkent, ezen belül az elektromos energiáé 5,6, a távfűtésé 3,4 százalékkal. Az egyéb cikkekért (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek) 6,9, ezen belül a járműüzemanyagokért 17 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.
Egy hónap alatt, augusztusoz képest a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal csökkentek. Az élelmiszerek ára 0,2 százalékkal mérséklődött, ezen belül többek között csökkent a csokoládé, kakaó (3,0 százalék), a párizsi, kolbász (1,8 százalék), valamint a tej (1,7 százalék) ára; míg a cukoré (3,7 százalék), valamint az étolajé (1,7 százalék) nőtt.
A szezonváltás miatt a ruházkodási cikkek drágultak a legnagyobb mértékben, 1,4 százalékkal. A szeszes italok, dohányáruk ára 0,1 százalékkal emelkedett, a tartós fogyasztási cikkeké 0,1 százalékkal csökkent, miközben a háztartási energiáé nem változott.
A szolgáltatások ára 0,6 százalékkal mérséklődött, ezen belül az üdülési szolgáltatások 5,3 százalékkal kerültek kevesebbe. Az egyéb cikkek ára átlagosan 2,3, ezen belül a járműüzemanyagoké 5,1 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.