BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A budapesti körgyűrű is bezárul

Idővel bezárul a budapesti körgyűrű, ugyanis megkezdődik az M0-s északi és nyugati szektorainak, vagyis a 11-es és a 10-es, valamint ez utóbbi és az egyes számú főút közötti kétszer két sávos, alagutakkal rendelkező autópálya építésének előkészítése. Ezekre a munkálatokra csaknem ötmilliárd forintot fordítanak uniós forrásokból – egyebek között ez a beruházás is szerepel az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program nevesített projektjei között. Mindeközben az M0-s déli szektora I. ütemének fejlesztése is elkezdődik mintegy 28 milliárd forintból.

Szintén teljes egészében uniós pénzekből, csaknem ötvenmilliárd forintból épül majd meg az M6-os Bóly–Ivándárda (országhatár) közötti autópálya-szakasza is. Szintén százszázalékos támogatási intenzitással akadálymentesítik az M1 Hegyeshalom (országhatár) átkelési szakaszát. (Az a közlönyből nem derül ki, hogy az ötmilliárd forintos kiadással járó fejlesztést pontosan mit takar.)

A 83 kiemelt projekt között szerepel az M4-es Berettyóújfalu–országhatár és az M35-ös Debrecen–Berettyóújfalu közötti, kétszer két sávos autóút építése is, kilencvenszázalékos támogatással. Mindeközben a MÁV harminc 300-600 ülőhelyes, óránként 160 kilométeres sebességre képes villamos motorvonatot szerezhet be, szintén uniós forrásból. A GYSEV pedig tíz villamos motorvonatot vásárolhat közösségi pénzekből. 

A nevesített beruházások között szerepel az M3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciója is, ami 125 milliárd forintos támogatásban részesül. Szintén uniós – 1,5 milliárd forintos – támogatással megkezdődik a budapesti reptér kötött pályás elérhetőségének az előkészítése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.