BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak pályázaton vihető a Bálna

Csekély az esélye annak, hogy az állam átvegye a fővárostól a BKV Zrt.-t – mondta Tarlós István. A főpolgármester egy pénteki tájékoztatón valójában Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszternek arra a javaslatára reagált, amely szerint a kormány kész átvenni a BKV-t, amire 2011-ben is javaslatot tett.

„Ha ez a kormány szándéka, akkor tisztában kell lennie a működtetés folyamatos nehézségeivel, a cég fejlesztési igényeivel, és ebben az esetben egyebek között az M3-as metró felújításának kötelezettsége is az államot terhelné” – fogalmazott Tarlós. Ha a Fővárosi Közgyűlés megszavazza, és a miniszterelnök, valamint a nemzetgazdasági miniszter is egyetért Lázár János „korszakalkotó ígéretével”, akkor „az egyetlen, gyakorlatilag megoldhatatlanná deformált problémájától szabadul meg” a főváros – mondta Tarlós.

Az M3-as metró infrastruktúrájának fejlesztése kapcsán történt egy előrelépés: a kormány a napokban rábólintott az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program-listára, amelyen az első helyek egyikén szerepel a 125 milliárd forintos tervezett beruházás. Ezt a listát a kabinet elküldi Brüsszelbe. A továbblépéshez azonban egyrészt a szaktárcával, másrészt az Unióval kellene aláírni a támogatási nyilatkozatot. Az előbbit azért, hogy amennyiben Brüsszel nem támogatná a beruházást, akkor a kormány állna helyt – válaszolta a Világgazdaságnak Tarlós, aki úgy fogalmazott, hogy „nagyon nem érünk rá”.

Részben azért, mert a hosszú kivitelezést igénylő fejlesztés idején a metrópótló közlekedést össze kell hangolni a vizes világbajnokság közlekedési igényeinek kielégítésével.

Egy másik közlekedési projekt, a dugódíj bevezetése kapcsán Tarlós azt mondta, hogy egyelőre nincs döntés erről, és nem hallott a sajtóban említett éves 10-12 ezer forintos tarifáról. A Figyelő városházi forrásai szerint kétlépcsős szisztéma rajtolhat 2016 végén, és mindenkinek kell fizetnie éves matricát, aki átlépi Budapest határát, ennek összege 3000-7000 forint lenne. A dugódíj bevezetéséhez előbb meg kellene változtatni azt a jogszabályt, amely megtiltja a bevezetését.

Ezt pedig annak kell kezdeményeznie, aki megalkotta – mondta Tarlós, és bár a főváros kapott olyan kérést a kormányzattól, amelyben ezt várták volna el az önkormányzattól, de Tarlós ezt nem fogja kezdeményezni. A Bálna ingatlankomplexum esetleges eladásának kapcsán – amelyet a Magyar Nemzeti Bank venne meg – Tarlós most úgy fogalmazott: nem tudja, hogy eladják-e vagy sem. Döntés nem született, de ha eladnák, akkor is csak pályázat keretében, a legjobb ajánlattevő szerezhetné meg. Kiemelte: versenyeztetés nélkül, a vevő által kitalált áron nem adják el a létesítményt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.