Egyértelműsítené a cégeknek nyújtott székhelyszolgáltatással kapcsolatos elvárásokat az Igazságügyi Minisztérium. A jogszabálytervezet értelmében ilyen szolgáltatásra nem lehetne határozott idejű szerződést kötni, kivéve, ha a cég létesítésére is határozott időre kerül sor. A megállapodást követő egy éven belül a rendes felmondás jogát a felek nem gyakorolhatják. Székhelyül csak olyan ingatlan szolgálhat, amely a megbízott szolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy amelyre használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték. Ha a cég székhelyszolgáltatást vesz igénybe, a cégjegyzékben közölni kellene a központi ügyintézés helyét is.
A cég a szerződésben köteles meghatározni azon iratait, amelyeket a székhelyen kíván őrizni. Kötelezően ebbe a körbe tartoznak a cégiratok, a hatósági engedélyek, az adóhatósághoz történő adatbejelentési kötelezettségekkel összefüggő iratok, valamint a számviteli törvény szerinti beszámolók. Kötelező maradna a cég nevének feltüntetése a székhelyen. A tervezet értelmében a szerződés megszűnésekor a megbízott köteles a nála lévő iratokat és az ingóságokat az azokra vonatkozó jegyzékkel együtt a cégnek átadni. A szolgáltató köteles átvenni a cégnek címzett küldeményeket, és egy napon belül értesíteni a céget ennek tényéről. A jogszabályt már július elsején hatályba léptetnék úgy, hogy a már fennálló székhelyszolgáltatásra vonatkozó jogviszonyt a felek legkésőbb 2017. augusztus 31-ig lennének kötelesek megfeleltetni az új szabályozásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.