BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar cégek sikerei Kínában

Nagy sikereket ért el a Magyar Nemzeti Kereskedőház a Kínával való üzleti, kereskedelmi kapcsolatok elmélyítésében. Stratégiai cél, hogy még több üzleti kapcsolat jöjjön létre a magyar cégek és a világ egyik meghatározó gazdaságával és óriási piacával rendelkező Kína között.

A Magyar Kormány a Keleti Nyitás külgazdasági stratégia keretében kiemelt hangsúlyt helyez a Kínával való gazdasági kapcsolatok fokozására. Amellett, hogy az ország a világ egyik vezető gazdasága, mely jelentős felvevőpiaca lehet a magyar termékeknek és technológiáknak, az Egy övezet, egy út stratégiában tetten érhető kínai ambiciózus törekvések is számos lehetőséget jelentenek Magyarország és a magyar cégek számára.

„Kölcsönös előnyökön alapuló együttműködéseink már kézzelfogható eredményeket is hoztak, a Kínába irányuló magyar export több mint 30 százalékkal növekedett 2012 és 2016 között” – közölte Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgató-helyettese. „Az elmúlt években az együttműködési területek köre is folyamatosan bővült – tette hozzá –, ugyanis a kínai gazdaság további gyarapodásához elengedhetetlen a modernizáció és a fenntarthatóság, mely a magyar technológiai szakértelem és know-how előtt is utat nyit a kínai piac felé, ágazattól függetlenül.”

Az MNKH célja, hogy fejlessze a magyar vállalkozások képességeit, egyúttal konkrét üzleti lehetőségeket teremtsen számukra a globális piacon. Ennek érdekében Kínában két helyi kereskedőházzal is rendelkezik az MNKH – Ningbóban és Sanghajban –, ezek elsősorban piaci információkat, konkrét üzleti lehetőségeket, potenciális exportpartnereket biztosítanak az exportálni kívánó magyar cégeknek. Ezen túlmenően helyi szakkiállításokon teszik lehetővé a bemutatkozást, kétoldalú üzleti tárgyalásokat szerveznek, segítenek a tolmácsolásban, és hatékony szakmai tanácsadást is nyújtanak konkrét ügyletekhez kapcsolódóan.

A Primus története

A jelen egyik sikertörténete a Primus ásványvízhez kapcsolódik. A Magyar Nemzeti Kereskedőház az elmúlt időszakban jelentős figyelmet és erőforrást fordított arra, hogy feltérképezze a magyar ásványvízgyártók számára a keleti piacokban rejlő exportlehetőségeket. Ennek eredményeként 2017. május 15-én ünnepélyes keretek között megnyílt a prémium kategóriás ásványvizet felvonultató Primus showroom Sanghajban, Kína egyik legjelentősebb gazdasági központjában. A következő közösen kitűzött cél, hogy a prémium kategóriás magyar ásványvíz széles körben elterjedjen a kínai fogyasztók körében.

A Kereskedőház komplex szakmai támogatást nyújtott a Primus ásványvíz exportsikereihez. Az MNKH Exportakadémia elnevezésű képzési programjában egyebek között a szakkiállításokon történő hatékony megjelenés, külpiaci kockázatok, üzleti kultúra, tárgyalástechnika témakörökben adott át hasznos gyakorlati exportismereteket a cégnek, majd országspecifikusan, Kínára fókuszálva nyújtott tanácsot az árazásra, a marketingre és márkaépítésre vonatkozóan. A szükséges képességek megszerzése, az alapvető exportismeretek és kínai piaci specifikációk megismerését követően, az MNKH kétoldalú üzleti tárgyalásokat is szervezett a cégnek.

Az áttörést a 2016-os ningbói CEEC szakkiállítás hozta meg a magyar cég számára, lehetővé vált a termék széles körű bemutatása, a versenytársak és további kínai üzleti partnerek személyes megismerése. Innen még hosszú út vezetett, számos tárgyalás zajlott a kínai partnerekkel, adminisztrációs és egyéb akadályokat kellett leküzdeni, hogy a kínai piacra lépés megvalósulhasson.

Dinamikus fejlődés

Kun Gábor, az MNKH vezérigazgató-helyettese szerint a prémium kategóriás magyar ásványvíz kínai piaci jelenlétét újabb és újabb magyar exportsikerek követhetik. „A Primus sikere példaként szolgálhat és utat nyithat más magyar vállalkozásoknak is – mondta –, hiszen a prémium kategóriás, kiváló minőségű magyar termékekre jelentős piaci igény mutatkozik Kínában.”

Kínában a Kereskedőház tapasztalatai szerint elsősorban a magyar élelmiszerek, mezőgazdasági termékek és agrártechnológiák iránt érdeklődnek fokozottan. Fontos hangsúlyozni, hogy Kína egyes régióiban, például Csungkingban egyre keresettebbek az innovatív technológiák és a hozzájuk kapcsolódó magyar szakértelem. Potenciális üzleti lehetőségek nyílnak meg sorra a vízgazdálkodás, a tervező- és mérnöki tevékenység, a turisztikai együttműködés és a szoftverfejlesztés területén is.

Az élelmiszeripari és mezőgazdasági termékeken túlmenően a startup vállalkozásokra is nagy figyelem vetül Kínában, elsősorban Csungkingban és Csengduban. Nem véletlen tehát, hogy a világ egyik kiemelt startup versenysorozata, a Get in the Ring egyik állomása is épp itt zajlott május 12–16. között. Az eseményen négy magyar startup kapott részvételi lehetőséget a Kereskedőház InnoTrade programjának köszönhetően, és konkrét magyar sikerekről is beszámolhatunk. A Liber8 csapata olyan divatos karkötőt fejlesztett ki, melynek mintája mobiltelefonról változtatható. Ezzel az innovatív megoldással második helyezést ért el a nemzetközi befektetők előtti megmérettetésen, ami több mint figyelemre méltó. Kun Gábor hangsúlyozta: „a Liber8 Technology sikere is mutatja, hogy a magyar startupoknak van lehetőségük érvényesülni Kínában.”

Exportpromóció

Az MNKH exportfejlesztési és export­promóciós tevékenységének eredményeként számos magyar cég jutott kínai üzlethez. Az MNKH által nyújtott konkrét szakmai támogatási eszközök:

– Üzleti lehetőségek, piaci információk biztosítása magyar vállalkozások számára

– Üzleti partnerkeresés, a kínai partner megbízhatóságának ellenőrzése

– Tolmácsolás és szakmai tanácsadás

– Meghirdetett szakkiállításon történő részvétel biztosítása, üzleti tárgyalások szervezése

– Céglátogatások megszervezése

Startupoknak segítenek

Az MNKH az InnoTrade program keretében az ígéretes magyar startupok globális piacra lépését kívánja elősegíteni. A startupok legnevesebb nemzetközi eseményein, fesztiválokon, kiállításokon biztosít megjelenési lehetőséget a legalább prototípussal rendelkező induló vállalkozásoknak, ahol többek között potenciális vevőkkel, iparági szereplőkkel találkozhatnak, befektetőkkel bővíthetik kapcsolatrendszerüket, pozicionálhatják megoldásaikat az adott célpiacon.

Az MNKH a 2016-os évben 72 magyar startupnak biztosított megjelenési lehetőséget 32 nemzetközi szakmai eseményen. A visszajelzések és a piaci igények alapján folyamatosan fejleszti az InnoTrade programot, így ettől az évtől kezdve új fókuszpontokkal és megújult eszközrendszerrel valósítja meg.

A tehetségek, innovatív ötletek fejlettebb országok általi „elszívása” a startupok területén is működik. A Magyar Nemzeti Kereskedőház célja, hogy az innovatív magyar ötletek Magyarországon hasznosuljanak, a munkahelyteremtés és az adóbevételek is az országban realizálódjanak. Az MNKH InnoTrade programja keresletorientált innovációs modell alkalmazásával proaktívan feltérképezi a külpiacokon jelentkező igényeket, és célzottan kínálnak versenyképes magyar startup megoldásokat, elsősorban a FinTech, a MedTech, valamint az Ipar 4.0 területein.

Magyar exportsikerek Kínában a Kereskedőházzal

– Magyar marhahús kerülhetett a kínai fogyasztók asztalára, az MNKH-nak köszönhetően. Ez azért is kiemelt jelentőségű, mert Magyarország az első európai uniós tagállam, amely sikeresen exportálhatott marhahúst Kínába.

– A Kereskedőház segítségével négy magyar élelmiszeripari cég is sikeresen exportált élelmiszereket Kínába: csokoládét, borokat, snackeket, kekszet, egyéb édességeket.

– Tizenegy magyar vállalkozás 55 terméke került fel Sanghaj egyik legnagyobb áruházláncának, a Cityshopnak a polcaira az MNKH közreműködésével. Többek között édességek, borok, snackek és papír zsebkendők alkották a magyar szállítmányt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.