A támogatás segítségével induló kutatás-fejlesztési projekt választ keres a közúti fuvarozás legfontosabb kihívásaira, mint a piacok globalizációja, a forgalomsűrűség és a baleseti kockázatok növekedése, illetve a gépjárművezető-hiány. A fejlesztésbe mintegy 100 mérnököt és kutatót vonnak be.
A projekt egy korábbi, szintén az NKFI Alapból finanszírozott pályázat eredményeire épül, amelynek során a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. – konzorciumi tagként együttműködve az MTA-SZTAKI és BME kutatóival – önálló manőverezésre alkalmas tehergépjárművet fejlesztett ki.
A Knorr-Bremse 1995 óta végez kutatás-fejlesztési tevékenységet Budapesten és Kecskeméten, Magyarországon a multinacionális vállalatok között elsőként hozott létre k+f központot.
A Knorr-Bremse vállalatcsoport kötött pályás járművekhez és haszongépjárművekhez gyárt fékrendszereket, forgalma 2016-ban megközelítette az 5,5 milliárd eurót. Több mint 30 országban csaknem 25 ezer munkavállalót foglalkoztat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.