Az autójavító ipar is létszámhiánnyal küzd – például a Nyugat-Dunántúl ilyen szempontból kiürült –, ezért a szervizek csak hosszú időre vállalják a javításokat – mondta Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) elnöke szerint ha nem sikerül e téren új egyensúlyt teremteni, akkor emelkedni fog a szolgáltatások ára.
A márkakereskedéseknek, márkaszervizeknek hosszan tartó problémával kell szembesülniük – derül ki a körükben végzett felmérésből. A munkaerőhiányt 63, a bérek, járulékok drasztikus emelkedését pedig 59 százalékuk nevezte a legnagyobb gondnak.
Az újautó-eladások harmadik éve tartó emelkedése az értékesítési pontok számának enyhe növekedését is magával hozta – nyáron 688 szalon működött. Ugyanakkor a forgalmazócégek tulajdonosainak száma kismértékben csökkent. Ma már a gépjármű-kereskedők 51 százaléka foglalkozik csak egy márkával – 2015-ben még 55 százalék volt az arányuk – tájékoztatott Szilasi János, a Gémosz elnökségi tagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.