Az elérhető fizetés havi bruttó 233 325 forint heti 30 órában, ami mellé Erzsébet-utalvány Plusz kártya és vasárnapi pótlék is jár! – olvasható az Aldi szokatlanul őszinte álláshirdetésében. Nem titkolózik a Lidl, az Auchan és a Tesco sem. Utóbbi weboldalán több tucat hirdetésnél jelölik meg a főbb tudnivalókat. A promóciókból többek között kiderül, hogy hat hónap munka után pontosan mennyi túlóra- és műszakpótlék jár, de azt is látni, hogy a próbaidő lejárta után milyen cafeteriakeretet kapnak az ott dolgozók.
A Randstad HR-szolgáltató friss kutatása szerint, az egyik legnagyobb kihívás a munkáltatók számára, hogy felkeltsék a munkavállalók érdeklődését a passzivitás ellenére is. Éppen ezért most már az a jellemző trend, hogy egyre több álláshirdetésben bukkannak fel a pontos fizetések, mivel még mindig ez az elsődleges szempont egy álláskeresőnek – válaszolta lapunk kérdéseire a Randstad. „Így azoknak a munkáltatóknak, akik a versenyképességük megőrzése érdekében szeretnének tehetségeket bevonzani és megtartani, azonosítaniuk kell azokat a pontokat, amelyek a munkavállalók számára fontosak, és ezeken a területeken kell előrelépniük.”
Sok külföldi álláshirdetésnél megfigyelhető, hogy óradíjakra lebontva és gyakran éves összesítésben is közlik a bérezési információkat.
Magyarországon ez a trend nemrég kezdett meghonosodni. A Randstad szerint amellett, hogy óriási kihívást jelent a passzív munkavállalók érdeklődésének felkeltése, a munkaerőhiány és az elvándorlás is gondot okoz a hazai munkáltatóknak.
A Randstad Employer Brand Research szerint azonban egyre fontosabb a kellemes munkahelyi légkör. A home office vagy a rugalmas munkaidő háromból két munkavállalónál lényeges szempont, amikor munkahelyet választ, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága pedig veszített a jelentőségéből – írták.
A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) például hosszú távú munkalehetőséggel, munkásszállással és „bejelentett” munkaviszonnyal csábítja a buszvezetőket. Egyéb munkaköröknél – mint például a villanyszerelői pozíció – „megegyezés szerinti bérezést” ígérnek, míg annak, aki biztosítóberendezés-műszerészként akar elhelyezkedni, csak a felvételi tájékoztatón tudnak információt adni.
A fizetések eltitkolása mégis hozzátartozik a magyar mentalitáshoz. Számtalan cégnél még az alkalmazottak között is tilos erről beszélni, de a magyarok a magánéletükben is visszafogottak.
A Fizetesek.hu nemrég készített felméréséből kiderül: a dolgozók hatvan százaléka a családja és barátai előtt is elhallgatja, hogy mennyit keres. A titkok azonban csak még kíváncsibbá teszik az embereket, ezért örömmel informálódnak a világhálón.
A felmérés szerint az állást kínáló cégeknek csak tíz százaléka jelöli meg álláshirdetéseiben a várható keresetet. Érdekes, hogy az informatikusok figyelik leginkább a béreket – az elmúlt évben több mint hétezren hasonlították össze saját fizetésüket másokéval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.