Thyssen azt ugyan nem mondta ki, hogy kötelezettségszegési eljárás indul Ausztria ellen, ha a bécsi törvényhozás elfogadja az indítványt, ám azt jelezte: megfelelően reagálnak, ha az uniós normákba ütközik. A belga politikus Budapesten szólt arról is, hogy
a 2021-től induló uniós költségvetési ciklusban valószínűleg csökken a szociális alap forrása, ezért hatékonyabb felhasználásra van szükség.
Thyssen megjegyezte: a kiküldött dolgozókra vonatkozó uniós szabályokat néhány hónap múlva rögzíthetik. Jelenleg is egyeztetnek a szállítmányozási ágazatra vonatkozó előírásokról. Magyar cégeket is versenyhátrányba hozott az a korábbi, több uniós tagországban bevezetett intézkedés, amely egységes bértarifát szabott meg az ott tevékenykedő kamionsofőrök esetében.
Az uniós biztos tárgyalást folytatott Varga Mihállyal. A nemzetgazdasági miniszter a tárgyalásán elmondta: a magyar kormány számára elfogadhatatlan, hogy az Európai Bizottság javaslatcsomagja bonyolult ellenőrzési és adminisztratív kötelezettséggel sújtaná a magyar fuvarozókat, versenyképtelenné téve így azokat. A magyar álláspont világos:
a járművezetők nem minősülnek kiküldött munkavállalóknak, munkavégzésük része, hogy országhatárokat lépnek át, ezért a kiküldetési irányelv nem terjeszthető ki a szektorra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.