A Visa határokon átnyúló költési adatai alapján a rövidebb utazásokra a legnépszerűbb hétvége a március 15-i nemzeti ünnep volt.
Ezen a hétvégén megduplázódott a tranzakciószám a hagyományos hétvégékhez képest, és a költések volumene is 130 százalékkal nőtt.
A Visa kártyák használata nőtt a május elsejei hétvégén és Pünkösdkor is, ekkor a tranzakciószám, és a költések értéke is 50 százalékkal emelkedett. Húsvétkor a tranzakciószám hasonló volt egy normál hétvégéhez, és a költések volumene is csak 10-12 százalékkal emelkedett.
A kártyahasználat alapján a vizsgált hétvégék során Ausztria volt a legnépszerűbb úti cél, de Németország, Szlovákia, Olaszország és az Egyesült Királyság is kedvelt célpont volt az a hazai Visa kártyabirtokosok körében.
A március 15-i hosszú hétvégén az összes magyar kibocsátású Visa kártyás külföldi fizetés fele ezekben az országokban történt, ami az összes költés 58 százalékát fedezte.
Ezzel szemben a május elsejei hétvégén ezekben az országokban az összes tranzakció már csak 40 százalékát bonyolították le, míg a pünkösdi hétvégén az arány 37 százalék volt.
A legnépszerűbb úti cél a március 15-i hosszú hétvégén Ausztria volt: a hazai Visa kártyák határokon átnyúló tranzakcióinak 25 százalékát itt bonyolították le, míg a költések egyharmada realizálódott itt. A pünkösdi hosszú hétvége során már Olaszország volt a legkedveltebb desztináció, a tranzakciók 8 százalékával és a költések volumenének 12 százalékával.
A magyarok a hosszú hétvégék alatt leginkább szupermarketekben (az összes tranzakció nagyjából 25 százaléka), étteremben, (mintegy 16 százalék) és benzinkutaknál (körülbelül 10 százalék) használták külföldön a Visa kártyáikat, míg a legtöbbet szállásra (28 százalék), ruhára és kiegészítőkre költötték.
Az összes külföldre irányuló POS terminálnál lebonyolított tranzakció kétharmadát és a költések közel 70 százalékát a ruháért és kiegészítőkért, a benzinért, a szállásért és az étkezésért való fizetések adták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.