A Mapei Kft. felmérésében megkérdezett szakemberek 82 százaléka használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74 százaléka Facebookozik, és nem is keveset: 11 százalékuk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11 százalék szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. A 78 százalék naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal – olvasható a Mapei Kft. sajtóközleményében.
A második legnépszerűbb platform a YouTube, utána fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram következik, azonban ezek aránya nagyon alacsony.
Úgy tűnik, hogy a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává
– mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.
A szakemberek 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43 szaléka szokott rendszeresen szakmai kérdéseket kapni. Mindössze a szakemberek 18 százaléka posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire. 30 százalék ritkán, 51 százalék pedig egyáltalán nem tesz ki képet. Saját videós tartalmat 13 százalékuk tesz közzé a csatornáin.
Sokkal jobb a helyzet a szakmai kapcsolatok területén. A megkérdezett szakemberek 50 százaléka tagja valamilyen szakmai Facebook csoportnak.
A szakember szerint sokkal aktívabban és tudatosabban kellene használni a közösségi médiát, mert a megrendelők ott vannak. Ma még ez versenyelőny egy építőipari kisvállalkozásnak, azonban hamarosan létkérdés lesz. Hozzátette, hogy egy szakember nem lesz jelen a közösségi médiában olyan lesz, mintha nem is létezne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.