A naptárhatástól megtisztított adatok szerint idén júliusban az előző év azonos időszakához viszonyítva az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 5,3 százalékkal nőtt – jelentette a KSH. Eszerint
az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 1,9 százalékkal nőtt.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,5, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
A jelentés szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 9,4 százalékkal bővült.
Növekedtek az eladások a bútor-, műszakicikk- (11 százalék), az iparcikk jellegű vegyes (10 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (6,8 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- és a textil-, ruházati és lábbeli- (egyaránt 6,7 százalék), valamint a használtcikk- üzletekben (0,9 százalék).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 3,5 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 19 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 5,6 százalékkal nőtt.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 8,3 százalékkal emelkedtek.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 996 milliárd forint volt júliusban. Az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
Végül a KSH kitért rá, hogy január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,7 százalékkal emelkedett.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,2 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.