Meglepő eredményre jutott a Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése. Eszerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát,
a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd. Mindez azt jelentené, hogy alig húsz év múlva a világ teljes járműállományának az egyharmada, mintegy 559 millió autó elektromos meghajtású lesz, az újonnan vásárolt autók között pedig 60 millió darab.
A dokumentum megállapítása szerint napjainkban már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe a folyamat. Ehhez ugyanis mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk.
A jelentés kapcsán a Schneider Electric az elektromosautó-töltők piacának szakértőjeként közzétett egy koncepciót, amelynek a megvalósulása segítheti a gazdaság átstrukturálását a robbanómotorokról az e-mobilitásra.
Az elképzelés szerint a legfontosabb annak felismerése, hogy az energiafelhasználás minden szintjén folyamatosan nő az igény a nem szénalapú energiaforrásokra, hogy mérsékelhető legyen a klímaváltozás és annak negatív hatásai. Ebben a kérdésben a járművek levegőszennyezése súlyos gond:
az Európai Unióban a szén-dioxid-termelés 12 százalékáért az autók a felelősek. Ebből a szempontból tehát kézenfekvő válasz az elektromos meghajtás térnyerése, de önmagában véve nem elegendő. Ehhez ugyanis a megfelelő infrastruktúrának is ki kell épülnie.
A változás kulcsa annak azoknak a csoportoknak a kezében van, amelyek a legtöbb jármű működtetésében, illetve a hálózat fejlesztésében is érdekeltek.
A flottaüzemeltetőkről, a tömegközlekedési vállalatokról, az árufuvarozókról és a személyszállító szolgáltatókról van szó. Az előttük álló feladat nem egyszerű: nem csupán elektromos járműveket kell vásárolniuk és a töltőhálózatot kialakítaniuk – ez sem olcsó mulatság, hiszen a parkolóhelyi töltőállomások ára egymillió forint felett kezdődik, a sokkal rövidebb töltésidejű villámtöltők pedig ennek a tízszeresébe kerülnek –, hanem fel kell készülniük olyan problémákra is, mint hogy például mi történik egy esetleges áramkimaradáskor.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.