BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesen nézik az e-sportot a Facebookon

Az online videojátékokból szervezett versenyek nézettsége az utóbbi időben olyan jelentősre duzzadt, hogy egyre több élő közvetítésre alkalmas csatorna érdeklődik a közvetítési lehetőségek iránt.

Az online videojátékokból szervezett versenyek (e-sport) nézettsége az utóbbi időben olyan jelentősre duzzadt, hogy egyre több élő közvetítésre alkalmas csatorna érdeklődik a játékfejlesztők – egyben tulajdonosok – és a versenyek szervezőinél a közvetítési lehetőségek iránt.

Idén év elején a Facebook is beszállt a ringbe, az ESL Playing játékszervező és közvetítő céggel kötött szerződést, hogy egyes játékversenyeinek angol nyelvű közvetítését a Facebookon bonyolítsák le. (A világ legbefolyásosabb videojátékai közül többnek a versenyszervezési joga az ESL-nél van.) A megállapodás

  • egyfelől növelhetné a közösségi média nézettségét a fiatalabb korosztály körében,
  • másrészt a videojátékok hirdetéseinek algoritmusai nagyobb arányban vennék figyelembe a Facebook felületeit hirdetési lehetőségként.
  • Fotó: ROBYN BECK / AFP

    A netes közösségi élet és a webes tartalmak felfutásával már nemcsak a hirdetők vagy a médiaügynökségek döntenek egy-egy felületen való megjelenésről, hanem a mesterséges intelligencia is. A vállalatok betárazott hirdetéseihez keresőmotorokat, keresőprogramokat csatolnak, amelyek azt figyelik, mely felületen érhető el leghatékonyabban a hirdető célcsoportja, például a 18–28 éves korosztály, amely szívesen játszik videojátékokat. Ez az elv működteti az influencerek felületeinek értékesítését a hirdetők körében. A Facebookon is rengeteg keresőmotoros hirdetés található, ám ezek jelentős része, finoman szólva, az uniós versenyfelügyeleti szervek szerint sem feltétlenül fogyasztóbarát, vagyis a Facebooknak jól jönnek a hiteles hirdetések, ráadásul a videojátékok nagyon népszerűek mostanában.

    Az ESL környékéről származó információk szerint azonban

    az e-sportnak nem feltétlenül a Facebook a legjobb felülete.

    Az egyik legsikeresebb játék nemzetközi versenyének nézettsége nagyságrendekkel csökkent. Az ominózus verseny angol nyelvű közvetítését a Twitchen (ez a játékok legnépszerűbb közvetítő csatornája) 1,1 millióan követték, most a Facebookon viszont csak 30 ezren. Vagyis a követők inkább néztek valami más nyelvű csatornát ugyancsak a Twitchen, mint a saját nyelvükön a Facebookon.

    Mindez azt is jelentheti, hogy a világ legismertebb közösségi oldala megmarad a közép- és idősebb korúak körében. A Facebook rendszerének kezelése, hozzáférése sokkal egyszerűbb, mint más csatornáké, de ez szemmel láthatóan egyáltalán nem zavarja a fiatalabbakat, hisz az idősebbeknél sokkal jobban értik az úgynevezett streaminget és a streaming lehetőségeit.

    A cikk a december 13-i Világgazdaságban jelent meg

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.