Az EY Magyarország tanácsadó cég közleménye szerint:
a piacon várhatóan egyre nagyobb számban fordulnak majd elő olyan konstrukciók, amelyekkel gyakorlatilag bárhonnan és bármikor igényelni lehet személyi kölcsönt.
A szerződéskötés menetének változása miatt már a kérelem beküldése után rövid időn belül megérkezhet az ügyfél számlájára a kért összeg, különös tekintettel az ez év júliusában bevezetni tervezett azonnali átutalási rendszer által lehetővé váló szolgáltatásokra.
A közlemény idézi Csonga Pétert, az EY tanácsadóját, aki elmondta:
a szektor szereplői számára heteken belül megnyílik az út az innovatív termékek egyszerűsített piaci bevezetése előtt, a versenyelőny megszerzéséhez olyan szolgáltatást kell kialakítaniuk az intézményeknek, amely egyben ügyfél- és felhasználóbarát is.
Hozzátette: a pénzintézeteknek emellett gyakorlatban is biztosítaniuk kell a megfelelő informatikai infrastruktúrát, kockázatkezelési rendszereket, adatkezelési és védelmi protokollokat. Ezek gyors és hatékony bevezetéséhez sok esetben nem elegendőek a pénzügyi intézményeken belüli erőforrások, így külső szakértőt is érdemes bevonni a folyamatba – mondta a tanácsadó.
Az EY szakértője jelezte: további könnyítés, hogy a jogszabályok az idei év eleje óta sok esetben már nem követelik meg az ügyfél-azonosításkor a valós idejű videókapcsolatot. Ez egyrészt jelentős javulást eredményezhet az úgynevezett ügyfélélmény tekintetében, másrészt tovább támogathatja a banki nyitvatartási időn kívüli szolgáltatások elterjedését – olvasható az EY közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.