Július 31-ig lehet szankciómentesen regisztrálni az automatákat az adóhivatalnál. A bejelentési kötelezettség minden automataberendezést érint, ami termékértékesítést végez vagy valamilyen szolgáltatást nyújt és ennek – vagy más által végzett ilyen tevékenység – pénzbeli ellenértékének helyben történő megtérítésére szolgál. Regisztrálni kell tehát többek között például
A bejelentendő adatokat a most megjelent miniszteri rendelet sorolja fel. A bejelentéskor az üzemeltetőnek meg kell adni az automataberendezés legfontosabb azonosító adatait, valamint működési és műszaki jellemzőit, így például a készülék típusát, a gyártót, a gyártási számot, a vezérlőegység adatait és az elérhető fizetési módokat.
Több mint 15 éve érvényes az a szabály, hogy a kezelőszemélyzet nélküli automaták esetében nem kell nyugtát adni. A szabályokat rosszhiszeműen kihasználó, bevételüket eltitkoló vállalkozások nemcsak az államkasszát, hanem a tisztességes piaci szereplőket is megkárosítják. Az étel- és italautomaták piaca jelentősen kifehéredett 2018. július 1-je óta, amióta a forgalmi adatokra rálát az adóhivatal. Már az első lépésben bevezetett regisztráció is fehérítette a szektort.
Ennek köszönhetően a nem legálisan működő étel- és italautomaták majd 20 százalékát (kb. 5 ezret) még 2015-ben leszerelték az üzemeltetők.
Az automaták adóhivatali bekötése példaértékű az egész Európai Unióban. A bevétel eltitkolása ugyanis majdnem minden uniós tagállamban gondot okoz, ezért komoly a nemzetközi érdeklődés a gazdaságfehérítés egy éve debütált innovatív megoldása – az automaták felügyeleti egységgel történő ellátása – iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.