A német vállalatok 27 százaléka-a és az amerikai vállalatok 29 százaléka-a a digitális transzformáció megvalósításához közeledik. Becsléseik szerint a terveik 75 százalékát valósították meg ezidáig. Ez az eredmény egy OTRS tanulmány alapján, amelyet 350 IT vezető körében végeztek Németországban és Amerikában. Tulajdonképpen az amerikai vállalatok 15 százaléka és a német vállalatok 9 százaléka a digitális transzformációs céljaik 100 százalékát elérték már, és jelenleg az elért haladást elemzik.
Ugyanakkor jelentős a száma azoknak a vállalatoknak – 13 százalék az USA-ban és 23 százalék Németországban –, amelyek még mindig a tervezési fázisban vannak, és semmilyen konkrét lépést nem tettek a digitális transzformáció érdekében. A felmérésben résztvevő összes vállalat 7 százaléknál pedig egyáltalán nem tervezik a digitalizációt.
A digitális átalakítást már elkezdő vállalatok többsége azt mondja, hogy a megtett lépések már pozitív hatással voltak (84 százalék). Mindazonáltal, legalább 10 százalékuk szerint a digitális transzformáció terén tett erőfeszítéseiknek ezidáig nem volt hatása.
A digitális transzformáció legnagyobb kerékkötői:
Arra a nyitott kérdésre, hogy eddig a digitális transzformáció milyen pozitív hatásokkal járt, a többség azt válaszolta, hogy az eddigi tapasztalataik szerint előny a hatékonyság növekedéséből fakadó időmegtakarítás, valamint a minőség javulása és a kisebb veszteség.
Amint azt az eredményeink mutatják, nem minden vállalat érkezett még meg a digitális korszakba – még akkor sem, ha egyébként erős a haladás ebbe az irányba
– mondta Sabine Riedel, az OTRS AG igazgatótanácsának tagja, az eredményeket elmagyarázva.
Elég elszomorító, hogy a forráshiány ilyen fontos szerepet játszik. Fontos, hogy egy vállalat gondosan megtervezze pénzügyi kiadásait, és hosszú távra tervezze. Szintén fontos megjegyezni, hogy bele kell venni a költségvetésbe a vállalati kommunikációra és a megfelelő eszközök kialakítására szánt többlet időt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.