BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokkal többet költ nem sokkal több szállóvendég

Az áprilisi vendégéjszakák száma 3,2 százalékkal, az árbevétel 9,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Megjelent a húsvét és a tavaszi iskolai szünet a szálláshelyek áprilisi forgalmi adataiban, amikor

a vendégéjszakák száma 3,2 százalékkal, az árbevétel 9,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

a KSH szerdai gyorsjelentése szerint. Így az év első négy hónapjának összesített adatai a vendégéjszakák 0,2 százalékos növekedését jelzik már, ami az első negyedév 1,2 százalékos mínuszához képest pozitív elmozdulás, még ha összességében stagnálás. Jelentősen emelkedett ugyanakkor a kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele, ami 9,2 százalékkal volt több, mint tavaly áprilisban, miután elérte a 42 milliárd forintot. A 25 milliárd forintos áprilisi szállásdíjbevétel pedig még ennél is nagyobb arányú, 10 százalékos emelkedés.

Fotó: Pixabay

Az ünnep és az iskolaszünet a Széchenyi Pihenőkártyás fizetésekben eredményezte a legnagyobb mértékű növekedést:

a kártyatulajdonosok a tavaly áprilisinál 30 százalékkal többet, összességében 1,9 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

Áprilisban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 4 százalékkal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 2,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, de a szezonális- és naptárhatás figyelembevételével a külföldi vendégforgalom 1,7, a belföldi vendégforgalom 1,4 százalékkal csökkent, a szállodák szobakihasználtsága 61,4 százalék volt, éves szinten 0,5 százalékos visszaesett, és 52,9 százalékra csökkent.

Az év első egyharmadának kereskedelmi szálláshelyi mérlege 7,4 millió vendégéjszaka, amit 0,6 százalékkal több külföldi és 0,4 százalékkal kevesebb belföldi vendég töltött el, akiktől azonban együttesen 7,2 százalékkal több bevétele származott a szektornak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.