Az első negyedéves piaci statisztikák alapján idén akár 10 százalék fölött nőhet a járműfinanszírozási kedv a tavalyi évhez képest, a Magyar Lízingszövetség kimutatta, hogy januártól március végéig
13 százalékkal 60,2 milliárd forintra gyarapodott a lízingelt személyautókra és kisteherautókra fordított összeg
a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Ez a finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.
Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: amíg Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése, addig hazánkban jóval alacsonyabb a tortaszelet.
Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50.000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, amely 1,6 százalékos arányt jelent.
A piac egyébként hazánkban is jelentős, mivel 1,8 millió cég tevékeny az országban, s a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, hiszen ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.
A hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma Magyarországon. Ráadásul sok esetben a TCO (total cost of ownership), tehát a teljes használatra vonatkozó költség kimutatások sem győzik meg könnyedén a kis- és középvállalkozások vezetőit, pedig kiszámítható díjon, kedvező konstrukcióban, kockázat nélkül használhatnának lízingelt gépkocsit.
– vélekedett Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója.
„De a céges autót nem szabad kizárólag pénzügyi oldalról megközelíteni, egy ilyen jármű eszköz lehet a HR kezében, ugyanis a céges gépkocsikkal könnyedén csökkenthető akár a fluktuáció is.” – tette hozzá a vezető.
A hazai flottakezelő- és lízing piac 80 százalékán a magyarországi 5 legnagyobb lízing cég osztozik, rajtuk kívül 15-20 kisebb, 100-150 autóból álló flottával rendelkező cég tevékeny a piacon. A Business Lease teljes Európában megközelítőleg 55.000 gépjárművet kezel, hazánkban a közel 5000 darabos flottájával a piac 10 százalékát fedi le, járműállományának átlagéletkora 26 hónap.
A cég hazánkban jellemzően
de 2018-ban 5 Teslát is forgalomba helyeztek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.