Aláírhatjuk a kínai Eximbankkal a finanszírozási szerződést az év második felében, vagyis elhárultak az akadályok a Budapest—Kelebia vasútvonal korszerűsítése elől
— mondta a Magyar Nemzet kérdésére Mosóczi László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint alakul a balkáni országok együttműködése a Budapest—Pireusz közlekedési folyosó támogatására.
A politikus emlékeztetett rá, hogy már megkezdődtek az építés előkészületei, a múlt hónapban aláírták a szerződést a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai–magyar konzorciummal, a hitelkérelem elbírálása jelenleg is zajlik a kínai Eximbanknál.
Azt is elmondta, azért húzódik a beruházás, mert a műszaki tartalom megváltozott, miután a vasútvonal Budapest közeli szakaszán módosult a nyomvonal, továbbá a kínai fél gyakorlatában még nem volt ilyen mértékű hitelügylet a kelet-európai térségben.
Mosóczi szerint
a finanszírozási szerződést az év második felében aláírhatják.
Hozzátette, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. a MÁV megrendelésére elkészítette a Kőbánya-Kispest és Monor között építendő vasúti kitérő, valamint az ottani állomás megvalósíthatósági tanulmányát. Ugyanakkor a kormánynak még döntenie kell arról, hogy a jelenlegi vasúti hálózat részeként képzeli-e el a reptéri összeköttetést vagy dedikált, az egyik fővárosi pályaudvar és a légikikötő között zárt pályán közlekedő irányvonatként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.