Újrahasznosítási kihívások elé néz az autóipar és a kapcsolódó ágazatok az elektromos járművek terjedésének várható gyorsulása miatt. Bár tavaly még a globális eladásoknak mindössze a 2,4 százaléka volt elektromos autó – ez 2,1 millió járművet jelent –, a Nemzetközi Energiaügynökség becslései szerint
2030-ra már legalább 125 millió elektromos személyautó rója világszerte az utakat.
Számításaikat arra alapozzák, hogy több kormány is hozott a közelmúltban olyan rendeleteket, amelyek ezt a növekvő tendenciát erősíthetik.
Németország 2030-tól, Skócia 2032-től, Franciaország pedig 2040-től tiltja be az új dízel- és benzines autók eladását. Miután az Európai Unió úgy határozott, hogy 2030-ra a nem elektromos gépkocsik kibocsátását 37,5, a kisteherautókét pedig 31 százalékkal kell csökkenteni a 2021-es szinthez képest, az Európai Autógyártók Szövetsége az elektromos töltőhálózat kiépítetlenségét hozta fel ellenérvként. Ez azonban elhanyagolható fennakadás az elektromos járművekben felhasznált akkumulátorok jelentette problémához képest.
A környezetbarátabb megoldásnak tekintett elektromos autók működéskor kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak ugyan ki, mint a dízel- vagy benzines járművek, de az ezeket üzemeltető lítiumion-akkumulátor előállítása és az élettartamának lejárta utáni kezelése súlyos környezettudatossági, etikai és gazdasági kérdéseket vet fel.
Az akkumulátorok gyártásához szükséges ritkafémek bányászata rendkívül környezetromboló folyamat. A növekvő kereslet miatt azonban egyre nagyobb az igény a mélytengeri bányászatra, amelynek terjedése több tanulmány szerint is számos tengeri állatfaj gyors kipusztulását okozhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.